Dieta alcalină: ce este, riscuri şi beneficii

Află ce este de fapt dieta alcalină.
Dieta alcalină: ce este, riscuri şi beneficii
FOTO: shutterstock /Dieta alcalină: ce este, ricuri şi beneficii
Trebuie să recunoaştem că ori de câte ori o vedetă vorbeşte despre o dietă sau un anumit produs, oamenii ascultă şi iau aminte. Asta se întâmplă şi în cazul vedetelor de peste Ocean, precum Jennifer Aniston, Victoria Beckham şi Gwyneth Paltrow, care vorbesc deseori despre cărţi de bucate, programe de slăbit sau chiar promovează apa îmbuteliată şi inspirată din dieta alcalină apărută prin 2010.
 
Cu atât de multe diete în tendinţe, dieta alcalină este cea care rămâne un subiect controversat în rândul persoanelor care caută să trăiască sănătos, să-şi schimbe corpul sau să urmeze o cură care să încetinească efectele unei boli. Iată ce ar trebui să ştii de fapt despre dieta alcalină.

Ce este dieta alcalină?

În principiu, dieta alcalină este o dietă vegană, fără gluten şi care se concentrează pe consumul de legume şi fructe şi care a scop scăderea pH-ului din sânge, care se măsoară de la 0 la 14. Un pH 7 este un nivel neutru, în timp ce sub 7 este acid, iar peste 7 este fundamental. Excesul de acid din organism poate cauza probleme precum osteoporoză, cancer, diabet, boli cardiovasculare, aşadar ideea din spatele dietei alcaline este aceea de a preveni problemele de sănătate pe termen lung în urma consumuli de alimente care nu produc acid. În practică, nu este cu mult diferită faţă de o dietă sănătoasă obişnuită, deoarece se cere consumul de fructe şi legume şi se limitează consumul de grăsimi saturate, trans, zahăr rafinat şi reducerea cantităţilor de carne roşie.
  • Alimente care produc acid: carnea de vită, carnea de porc, carnea de pui, produsele latate, alimentele mult procesate şi alcoolul;
  • Alimente considerate alcaline: fructe, legume, nuci şi leguminoase;
  • Alimente considerate neutre: grăsimi naturale şi zahăr.

Riscuri ale dietei alcaline

Deşi în teorie pare că dieta alcalină este una destul de bună pentră sănătate, există câteva aspecte mai puţin plăcute în privinţa ei.
 
Nu este susţinută de ştiinţă. Nu este un lucru rău să minimizezi consumul de mâncare procesată şi să mănânci mai multe fructe şi legume însă, nu există date ştiinţifice care să arate că dieta alcalină schimbă valorile pH-ului din corp. De fapt, s-a demonstrat că are într-adevăr impact asupra pH-ului din urină, iar asta pentru că rinichii, plămânii, sistemul digestiv şi ficatul asigură sănătatea individuală şi menţin pH-ul în sânge între 7.35 şi 7.45. Cu alte cuvinte, alimentele pe care le mâncăm nu au impact asupra pH-ului din sânge.
 
Este o dietă restrictivă. În general, medicii nutriţionişti nu se declară admiratori ai dietei alcaline, mai ales că aceasta presupune eliminarea unor grupe de alimente fără ca măcar să existe o intoleranţă sau sensibilitate alimentară.
 
Trebuie plănuită cu atenţie. Pentru că sunt excluse multe surse de proteine, trebuie să cauţi alternative care să-ţi ofere necesarul zilnic de proteine şi aminoacizi esenţiali, care joacă un rol crucial în organism.

Beneficiile dietei alcaline

Are la bază consumul de alimente integrale. Partea bună a dietei alcaline este aceea că încurajează consumul de fructe legume şi leguminoase şi se reduce consumul de alimente procesate şi alcool. O dietă bogată în fructe şi legume este benefică pentru sănătatea noastră şi nu ne afectează pH-ul.
 
Poate ajuta în procesul de slăbire. Un alt efect este acela al pierderii kilogramelor în plus, iar asta pentru că această dietă are la bază consumul de legume şi fructe şi scăderea consumului de alimente procesate.
Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Beatrice Anghel: tratamente moderne în cancerele ginecologice avansate