De ce nu e bine să bei suc acidulat după o masă copioasă

20.06.2021 | Paula Rotaru
De ce nu e bine să bei suc acidulat după o masă copioasă
Sursa foto: Shutterstock

Există în mentalul colectiv ideea că dacă bei suc acidulat după masă vei ajuta digestia. Nimic mai fals, spun medicii! Din contră, consumul de suc acidulat după o masă îmbelșugată nu face decât să pregătească organismul să depoziteze și mai multe grăsimi. Plus că aciditatea din suc nu face casă bună cu sucurile gastrice și există riscul real de apariție a indigestiei.

Chiar și apa trebuie consumată după masă la o distanță de cel puțin 20 de minute, pentru a permite secreția sucurilor digestive care ajută la digestie.

Specialiștii recomandă să bem lichide, de preferat apă, cu cel puțin 30-45 de minute înainte și după masă.

Iar temperatura lichidelor este de asemenea importantă! Fie că e apă sau suc, lichidul trebuie să fie la temperatura camerei, nu rece, direct de la frigider. Explicația? Grăsimile din alimente vor stagna în vasele de sânge, în loc să se deplaseze spre „uzina” care le procesează, respectiv ficatul.

Suc acidulat după pizza, hamburger? Metabolismul are de suferit!

Aproape o treime din caloriile suplimentare din sucurile îndulcite nu sunt metabolizate, din cauza faptului că metabolismul în sine este încetinit de combinația zahăr/îndulcitori și multe proteine.

Și nu numai asta se întâmplă, relatează cercetătorii. „Această combinație [a unei băuturi îndulcite cu zahăr cu o masă bogată în proteine] a crescut, de asemenea, dorința subiecților de a mânca alimente foarte sărate în restul zilei.”

Deci, pe lângă faptul că arde mai puține grăsimi, corpul tău este, de asemenea, în căutarea a ceva sărat, ceea ce se va găsi probabil într-o gustare mai puțin sănătoasă.

Rezultatele acestui nou studiu, publicat în revista BMC Nutrition, oferă astfel puțin mai multă lumină asupra motivului pentru care „dieta americană” tipică duce adesea la obezitate, sindrom metabolic și numeroase afecțiuni asociate.

Sucurile, un dezastru pentru oase, dinți și stomac

Consumul de suc acidulat, indiferent de momentul în care îl bei, nu este indicat pentru stomac și nici pentru siluetă. Mai mult, acidul fosforic din astfel de băuturi poate duce la slăbiciunea oaselor și poate deteriora dinții.

Chiar dacă nu conțin zahăr, băuturile răcoritoare cu îndulcitori pot favoriza apariția cariilor dentare, precum și a… kilogramelor în plus.

Iar odată cu creșterea în greutate crește și riscul de afecțiuni asociate: diabet, hipertensiune, artrită, accident vascular cerebral.

Surse: 

https://bmcnutr.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40795-017-0170-2

https://www.forbes.com/sites/daviddisalvo/2017/07/21/this-is-why-drinking-a-coke-with-your-big-juicy-hamburger-is-a-really-bad-idea/?sh=5652760936c9