De ce important să simți că îți e foame? Iată cum să nu confunzi setea cu foamea!

Foamea nu are o conotație pozitivă, dacă stăm să ne gândim la perioadele în care hrana nu era suficientă. Însă rolul foamei este important pentru sănătatea fizică și psihică.
De ce important să simți că îți e foame? Iată cum să nu confunzi setea cu foamea!
Patricia Rusu, Specialist în nutritie regenerativă explică ce rol are foamea, foto arhivă

”Sintetizând încă de la început, putem spune că există 7 tipuri de foame: nutrițională, cea generată de sete (da, ai citit bine determinată de nevoia de varietate, cea legată de scăderea glicemiei, emoțională, a stomacului gol și foamea în lipsa conexiunii umane și nu numai” explică Patricia Rusu,  specialist în nutritie regenerativă și fondator program „The flexitarian way”. Am dezbătut subiectul foame pentru a afla de ce e important să avem această senzație.

 

CSÎD: Ce rol are foamea în viața noastră?

Patricia Rusu: Foamea nutrițională este o formă de foame reală, care apare atunci când corpul cere nutrienți. Pentru că ne-am învățat să mâncăm ce vedem în proximitate, trebuie să avem grijă pentru că foamea reală nu comunică mereu cu sinceritate și poate fi deghizată în altceva.

Lipsa hidratării se poate simți ca senzația de foame

CSÎD: Cum adică foamea poate fi dezghidată? Explică-ne!

Patricia Rusu: Nu reușim de obicei să ne umplem sticla cu apă, așa că ne-o luăm din alimentele consumate. Așadar, este posibil ca organismul nostru să fie însetat și nu înfometat uneori când credem că ne este foame.

Atenție, și poftele se pot deghiza în senzația de foame

CSÎD: Foame sau poftă, cum facem diferența?

Patricia Rusu: Pofta de varietate este un mecanism evoluționar care ne protejează în fața unei singure surse de hrană. Poftele sunt un mod naturale de a ne asigura o gamă largă de nutrienți. De aceea, e posibil ca atunci când credem că ne este foame, să avem nevoie doar de ceva diferit. Glicemia scăzută este o problemă des întâlnită și confundată de obicei cu foamea. Cea mai bună soluție este evitarea zahărului și a dulciurilor de proastă calitate atunci când apare. În munca mea combin principiile stilului alimentar flexitarian cu psihologia alimentară pentru a ghida spre înțelegerea acestor tipuri de pofte și foame, dar și pentru conștientizarea resurselor și a instrumentelor (mindful eating, diverse obiceiuri alimentare sănătoase, meal planning, principiul „crowding out” etc.) pe care le au la îndemână pentru a le gestiona cu rezultate pe termen lung, fără restricții, fără diete, fără a număra caloriile și fără a cântări mâncarea.

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras