Cura de slăbire fără efect yo-yo: cum să slăbeşti fără să te îngraşi la loc!

Pentru rezultate optime în programele de slăbire, este necesar să se adopte un regim alimentar echilibrat, sunt de părere specialiştii în nutriţie şi cei în mişcare.
Cura de slăbire fără efect yo-yo: cum să slăbeşti fără să te îngraşi la loc!

Pentru rezultate optime în programele de slăbire, este necesar să se adopte un regim alimentar echilibrat, sunt de părere specialiştii în nutriţie şi cei în mişcare.

Aceştia nu încurajează  asa-zisele diete-minune şi atenţionează asupra faptului că o alimenţatie ce constă în principal în produse naturale, consumate după anumite reguli, funcţionează mult mai bine şi pe termen mai lung decât curele de slăbire drastice.

De asemenea, acum e momentul oportun pentru a  începe un program de slăbire, deoarece soarele binedispune, creşte nivelul de energie din organism şi îmbunătăţeşte circulaţia cardiovasculară.
Începand cu lunile aprilie şi mai, zilele sunt mai lungi şi corpul este expus un timp mai îndelungat la razele soarelui. Astfel, organismul simte mai puţin nevoia de a asimila carbohidraţi şi nu se mai simte la fel de tentat de alimentele nesănătoase. În plus, studiile arată că persoanele care ţin un jurnal alimentar pot să piardă chiar şi cu 6 kg mai mult.

În acest sens, iată câteva reguli de urmat în ceea ce priveşte un regim echilibrat, având în vedere cele 5 grupe principale de alimente.

Consumaţi din belşug fructe şi legume

Fructele şi legumele furnizeaza organismului vitamine, minerale si fibre si totodata mentine un mediul alcalin in interiorul corpului. Cantitatea mare de apa pe care unele fructe si legume o incorporeaza (precum marul si castravetele) si continutul redus de grasimi fac din aceasta grupa de alimente un bun exemplu de gustari. Studiile din domeniul sanatatii au aratat ca dietele care nu incorporeaza fructe si legume pot conduce la boli cronice precum boli cardiovasculare sau cancer. Un pahar de suc proaspat la micul dejun sau o portie de legume fierte la masa de seara sunt suficiente pentru organismul dumneavoastra.

Proteinele, esenţiale pentru dezvoltarea musculaturii

Aceasta grupa include in principal produse de origine animala. Proteinele au atributii principale in  cresterea masei musculare, dar si in refacerea acesteia. Antrenorii recomanda pentru cei care practica exercitii fizice regulate peste 45g proteine zilnic pentru o femeie si aproape 60g zilnic pentru un barbat.  Untul de arahide, nucile, carnea de ton sau morcovii sunt doar cateva din alimentele de inclus in dieta.

Lactate pentru oase puternice

Lactatele sunt o foarte bună sursa de calciu, necesar în dezvoltarea unor oase puternice. Antrenorii recomandă asocierea vitaminei D în dietele de slabire pentru ca organismul sa absoarba mai bine calciul

Carbohidraţii îţi dau energie

Organismul are nevoie de energie pe toata durata zilei, iar glucidele nu fac altceva decat sa ofere o scurta stare de energie. Carbohidratii, insa, elibereaza treptat energia si se recomanda sa fie inclusi intr-un regim echilibrat. Cea mai buna sursa de energie sunt cerealele integrale, semidecorticate. Pe langa beneficiul oferit de carbohidrati, fibrele ajuta la digestie.

Consumă cu moderaţie dulciuri, sare şi grăsimi

Grasimile sunt bune pentru organism, insa in cantitati mici, deoarece transporta vitamine liposolubile precum A, D, E si K, care formeaza ulterior acizii grasi esentiali. Alimentele grase pot duce la probleme precum obezitate si chiar probleme ale venelor cardiovasculare. Antrenorii recomanda inlocuirea dulciurilor cu fructe, care la randul lor vor furniza cantitatea de zahar de care corpul are nevoie.

Nu uita de mişcare!

Exerciţiile fizice practicate cu regularitate te ajută să obtii rezultate nu doarde ordin fizic, ci si moral. Este demonstrat stiintific faptul ca practicarea exercitiilor fizice regulate determina secretia endorfinei, hormonul fericirii.

Sunt recomandate exercitiile intense, de scurta durata, care lucreaza intreaba musculatura (vezi antrenamentul HIIT sau TABATA).

Carnea de porc: riscuri şi beneficii
Carnea de porc: riscuri şi beneficii