Cum să mănânci mai puţin ca să slăbeşti mai repede!

Nu am de gând să îţi cer să renunţi la fund, dar adevărul e că unele mâncăruri plăcute chiar nu merită, pentru că au prea multe calorii.
Cum să mănânci mai puţin ca să slăbeşti mai repede!

După cum probabil că ai constatat deja, nu există „diete minune” şi nici reţete magice care să te slăbească peste noapte.

Există, însă, metode simple care îţi pot modifica comportamentul, astfel încât să îţi maximizezi şansele de a arăta trăsnet în rochiţa aia neagră.

Nu am de gând să îţi cer să renunţi la fund, dar adevărul e că unele mâncăruri plăcute chiar nu merită, pentru că au prea multe calorii.

Renunţă la cele pe care nu le adori de-a dreptul, la cele fără de care poţi trăi şi pe care le mănânci doar pentru că se întâmplă să se afle în faţa ta, pe o farfurie mare şi arătoasă. Pe celelalte consideră-le ca pe nişte trataţii la ocazii speciale şi oferă-le respectul cuvenit, ca unui demnitar aflat în vizită.

Acest articol vorbeşte despre ce, de ce şi cum – când vine vorba despre efortul de a ucide caloriile. Există o grămadă de „carne pe acest os”, aşa că, în loc să te laşi copleşită de alegerile de la un bufet suedez, mai bine optează doar pentru ce e bun pentru tine şi nu uita că e vorba despre plăcere, nu despre tortură. Ar trebui să fie la fel de uşor ca şi cum ai lua o bomboană de la un copil.

Ia doar spuma caloriilor şi elimină restul!

  • Nu pune maioneză pe sendvişuri (încearcă în schimb iaurtul slab)
  • Nu pune zahăr în ceai
  • Mănâncă şerbet în loc de îngheţată
  • Şi foloseste ulei de măsline în loc de unt
  • Înlocuieşte produsele grase cu unele mai sărace în grăsimi
  • Treci de la făina albă la cea integrală.
  • Comandă şpriţ, nu vin.

Vezi? Tu abia dacă observi diferenţa, dar fundul tău o va simţi! Iată şi unele mai… complicate.

Abandonează ketchup-ul. În Marea Britanie se vând anual peste 120 de milioane de sticle; dacă ai nevoie de sos, prepară-ţi singură unul, din roşii tăiate mărunt, ceapă şi un strop de chilli.

Alege peşte în loc de carne şi fă-l la grătar, nu cu unt.

La fel, dă jos pielea de pe carnea de pui, curăţă grăsimea de pe orice fel de carne şi nu mai mânca şorici! Aminteşte-ţi că e piele de porc, nu cine ştie ce delicatesă.

Dacă trebuie să mănânci vită sau miel, alege carne de la animale crescute pe păşune: are semnificativ mai puţină grăsime, mai puţine calorii şi mai mulţi acizi graşi omega-3 decât carnea de la animalele hrănite cu cereale.

Renunţă la cofeină, dacă poţi, deoarece se spune că încurajează acumularea de grăsime. Mai bine obişnuieşte-te cu ceaiul verde.

Alege ciuperci în loc de carne: un studiu făcut la John Hopkins Weight Management Center a ajuns la concluzia remarcabilă că mâncărurile făcute din ciuperci – lasagna, chilli etc – înseamnă un consum mai redus de calorii.

Diferenţa medie este de 420 de calorii şi 30 de grame de grăsimi pe zi. Un alt studiu a descoperit că cei care înlocuiau carnea din hamburger cu ciuperci, în descursul unui an, fără să facă şi alte schimbări în dietă, consumau cu 18 000 de calorii mai puţin şi cu 3000 de grame de grăsimi mai puţin.

Fă cercetări, ca să ştii ce mănânci! Doar 5% dintre persoanele care mănâncă la fast-food sau frecventează cafenele de tip „coffee&go” se deranjează să citească etichetele cu informaţiile nutriţionale – deşi este o modalitate uşoară de a te înarma cu astfel de date şi de a face schimbări în cunoştinţă de cauză.

Încearcă să vezi problema din exterior. Nu îţi imagina că vei slăbi peste noapte dacă faci foamea şi alergi cinci ore consecutiv pe bandă. Schimbarea vine în timp, din lucruri mici. Din alimentaţia sănătoasă, aleasă cu grijă. Din mişcarea regulată, cel puţin 20 de minute pe zi. Din atitudinea corectă faţă de tine în primul rând şi din respectul pe care trebuie să îl ai pentru corpul tău!