CSID a încercat: mic dejun la pahar, rapid și sănătos

Am găsit o soluție rapidă, delicioasă și sănătoasă în care să nu sari peste prima masă a zilei și să-ți iei aportul de energie: mic dejun la pahar.
27.03.2021 | Alexandra Necsoiu
CSID a încercat: mic dejun la pahar, rapid și sănătos
CSID a încercat: mic dejun la pahar, rapid și sănătos

Știm cât de important este micul dejun. Nu ar trebui să sărim peste această masă principală, mai ales că ea este cea care ne oferă energia de care avem nevoie pentru a ne începe diminețile. Și mie, și ție ni s-a întâmplat să avem o dimineață în care să fim pe fugă, să nu știm pe ce să punem mâna prim oară și totuși să nu vrem să ignorăm micul dejun. Așadar, am găsit o soluție rapidă, delicioasă și sănătoasă. Ce zici de un mic dejun la pahar?

Mic dejun la pahar

Pentru acest mic dejun am folosit ingrediente cu care eu mă împac cel mai bine și care-mi oferă vitaminele și nutrienții necesari, dar și o senzație de sațietate. Pentru început, am pus 3 linguri de iaurt grecesc peste care am pus 2 linguri de fulgi de ovăz, urmate de încă o lingură de iaurt grecesc. Mai apoi, am adăugat o lingură de unt de arahide, deși acest pas este opțional. Eu îl folosesc pentru gust și textură.

Peste am adăugat fructe: o banană tăiată felii și un pumn de afine, iar mai apoi am adăugat un mix de caju și merișoare, urmat de puțină miere deasupra.

Valori nutriționale

După cum vezi am ales ingrediente sănătoase, bogate în nutrienți esențiali, iar pentru a te convinge voi lua fiecare ingredient în parte la o scurtă analiză.

  • Iaurt grecesc- Am folosit un iaurt grecesc cu 2% grăsime. Este bogat în calciu, vitamine B, proteine, conține probiotice și este ideal pentru reducerea apetitului.
  • Fulgi de ovăz- Fulgii de ovăz sunt cele mai sănătoase cereale din întreaga lume. Sunt o sursă ideală de fibre și carbohidrați și conțin totodată fosfor, magneziu, cupru, fier, zinc, acid folic, vitamine B1, B5, B6, B3 și cantități mici de calciu și potasiu.
  • Unt de arahide- Untul de arahide este ideal în procesul de slăbire, iar asta pentru că îți oferă o senzație de sațietate și ameliorează pofta de mâncare. Conține proteine, carbohidrați, fibre, calciu, fier, magneziu, fosfor, postasiu și zinc.
  • Banane- Bananele sunt bogate în fibre, antioxidanți și nutrienți esențiali. Sunt cea mai cunoscută sursă de potasiu, conțin vitaminele B6 și C, magneziu și cupru și sunt esențiale pentru îmbunătățirea sănătății digestive pentru scăderea în greutate.
  • Afine- Afinele sunt scăzute în calorii, dar bogate în nutrienți. Coțin cei mai mulți antoxidanți și sunt ideale pentru reducerea procesului de îmbătrânire și apariția cancerelor. De asemenea, protejează colesterolul și ajută la scăderea tensiunii arteriale.
  • Caju- Caju conține proteine vegetale, numeroase fibre și grăsimi sănătoase. De asemenea, este o sursă ideală de cupru și magneziu, nutrienți esențiali pentru producerea energiei, sănătatea creierului, imunitate și sănătatea oaselor.
  • Merișoare- Merișoarele sunt cunoscute pentru cantitatea uriașă de antioxidanți pe care o conțin, dar și pentru beneficiile pe care le au asupra tractului urinar și prevenției cancerului.