Corpul de plajă – 8 pași pentru a obține și menține un „corp de plajă” nu doar vara, ci tot timpul anului

28.06.2021
Corpul de plajă – 8 pași pentru a obține și menține un „corp de plajă” nu doar vara, ci tot timpul anului
Sursa foto: Shutterstock

Corpul de plajă trebuie „lucrat” cu cel puțin 2 luni înainte de plecarea în concediu. Dar ce-ai spune dacă ai avea corpul de plajă mult visat tot timpul anului, nu doar vara?

Anca Alungulesei compară vara cu un buton de alarmă pentru diete, care se apasă în cele mai multe cazuri la presiunea plecării în vacanță sau a datei biletului de avion către mare, astfel că sunt haotice, stricte, chinuitoare și pe termen foarte scurt pentru a obține rezultate vizibile într-o cursă contracronometru.

O dietă eficientă pentru a avea „corpul de plajă” la care tânjesc cele mai multe dintre doamne ar trebui începută cu măcar 2 luni înainte de plecarea în concediu. Slăbitul sănătos, conștient și de durată este de 3-5 kilograme încă din prima lună, în Psiho-Dieta creată de Anca Alungulesei, terapeut în nutriție.

Creierul, cel mai important instrument de lucru în procesul de slăbire

Hai să gândim că este vară tot anul pentru eficiența procesului de slăbire! În fiecare zi, indiferent de vremea de afară, trebuie să îți placă felul în care arăți, corpul tău, dar și felul în care te face să te simți. Anotimpul călduros coincide cu activarea nevoii intrinseci de a arăta bine, de a fi în formă, de a te plăcea, nevoie care, la prima vedere, pare mai puternică decât dorința de a mânca orice, oricât și oricând.

Este nevoie însă să îți oferi acest timp pentru ca rezultatele să fie sustenabile si, astfel, când vei ajunge în locul ispitelor din concediu îți va fi mult mai ușor să le faci față, explică Anca Alungulesei, care consideră că cel mai important instrument de lucru în procesul de slăbire nu este farfuria de mâncare, ci creierul.

Setarea dietelor clasice în funcție de diverse evenimente, precum participarea la nunți, botezuri sau concedii relevă faptul că grija față de propria persoană este punctuală, cu începere și dată de finalizare, ceea ce Anca Alungulesei lucrează să schimbe cu ajutorul Psiho-Dietei pentru ca starea „de sărbătoare” a propriului corp să persiste toată viața, nu să se termine odată cu evenimentele:

Grija față de noi înșine ar trebui să fie continuă. Iar felul în care mănânci nu trebuie să fie rupt de contextul în care trăiești. Mereu vom avea în viață evenimente speciale, iar mâncatul sănătos nu trebuie să fie ca o anexă în viața noastră, ci să facă parte din fiecare zi. În Psiho-Dietă înveți efectiv cum să îți adaptezi felul de a mânca tuturor acestor momente speciale, de a trece peste ele cu ușurință, fără frustrare și fără kilograme în plus dar, cea mai mare și mai importantă provocare pe care o reglăm este revenirea la farfuria sănătoasă de dinainte de plecarea în vacanță, subliniază terapeutul în nutriție.

8 pași pentru a obține și menține corpul de plajă

Cei mai importanți 8 pași pe care terapeutul în nutriție Anca Alungulesei îi dezvoltă și îi lucrează în programul său pentru a obține și menține corpul de plajă nu doar vara, ci pentru tot timpul anului sunt următorii:

  1. Setarea scopului, nu a obiectivului
  2. Mindset cu „focus pe viitor”, nu pe rezultatul pe termen scurt
  3. Reducerea la minimum a cantității de carbohidrați consumați zilnic
  4. Introducerea în planul de mese grăsimi sănătoase, bogate în Omega 3 – care ajută la instalarea senzației de sațietate, reducerea apetitului și a poftei de dulciuri
  5. Consumul, cât mai des posibil, de alimente fermentate
  6. Odihnă cât mai multă
  7. Hidratare intensă
  8. Număratul bucuriilor zilnice și a reușitelor, în loc de numărarea caloriilor și a frustrărilor
Cel mai nou articol Video:
Dr. Silvia Chiotoroiu: tratamentul modern pentru cataractă