Consumul de ulei peşte te poate ajuta să slăbeşti

Încă mai încerci să scapi de kilogramele în plus care au fost rezultatul exceselor de sărbători? Dacă da, uite o veste bună. Consumul de ulei de peşte ar putea să te ajute să slăbeşti mai uşor.
Consumul de ulei peşte te poate ajuta să slăbeşti

Încă mai încerci să scapi de kilogramele în plus care au fost rezultatul exceselor de sărbători? Dacă da, uite o veste bună. Consumul de ulei de peşte ar putea să te ajute să slăbeşti mai uşor.

Cercetătorii japonezi au descoperit că grăsimile Omega-3 din celulele adipoase transformă celulele de grăsimi rele în unele sănătoase care ard caloriile.

Exerciţiile fizice asociate cu suplimente din ulei de peşte (ce conţin Omega 3) sunt eficiente în reducerea nivelului grăsimilor din corp şi reglează nivelul colesterolului. Este extrem de important ca peştele să nu lipsească din alimentaţie, mai alest dacă ţinem cont de faptul că numărul de celule „bune” de grăsime se reduce pe măsură ce înaintăm în vârstă.

Autorul studiul Teruo Kawada de la Universitatea Kyoto explică: „Am ştiut din cercetările anterioare că uleiul de peşte are beneficii enorme asupra sănătăţii, inclusiv prevenirea acumulării de grăsime. Am testat dacă uleiul de peste şi creşterea numărului de celule specifice grăsimii maronie sunt relaţionate.”

În corp există două feluri de grăsime – cea albă şi cea maro. Grăsimea albă, cea care se găseşte, de obicei, în jurul taliei şi cea maro, un tip de grăsime ce arde calorii pentru a produce căldură şi poate ajuta la scăderea în greutate.

De exemplu, când corpul este expus la temperaturi scăzute, cea maro arde calorii, spre deosebire de cea albă, care le stochează. Doar 50 de grame de grăsime maro pot arde în jur de 500 de calorii pe zi. Bebeluşii au foarte multă grăsime maro însă, pe măsura înaintării în vârstă, ea scade în cantitate, aceasta putând fi una din cauzele care face ca persoanele în vârstă să se îngrăşe mai uşor. 

Cercetătorii considerau, până recent, că grăsimea maro dispare pe măsură ce înaintăm în vârstă, dar s-a descoperit între timp că şi la maturitate dispunem de o anumită cantitate din această grăsime benefică.

În primul rând echipa a urmărit greutatea unor cobailor hrăniţi cu alimente grase, timp de patru luni.

Apoi, când dietă lor a fost suplimentată cu ulei de peşte, cobaii au scăzut cu până la 10% în greutate şi au pierdut aproape 25% din grăsime.

Dar există un alt mare beneficiu al consumului de peşte şi acizi graşi omega 3 – trăieşti mai mult.

Se ştie de zeci de ani că persoanele din ţări precum Japonia, care mănâncă o frecvent peşte, tind să aibă o viaţă lungă.

Cercetătorii de la Universitatea Kyoto explică: „Oamenii consideră de mult timp că alimentele din Japonia şi zona mediteraneană contribuie la longevitate, dar de ce aceste bucătării sunt atât de benefice rămâne de cercetat. Acum avem o mai bună înţelegere asupra a ceea ce ar putea fi explicaţia.”

Grăsimile omega-3, care se găsesc în peşte gras, sunt cunoscute pentru o serie de beneficii pentru sănătate, de la păstrarea tensiunii arteriale la un nivel sănătos până la încetinirea bolii Alzheimer. Acidul gras Omega 3 are capacitatea de a influenţa producţia de molecule inflamatorii, ajutând la suprimarea trigliceridelor, restabilind astfel echilibrul şi funcţionarea normală a proceselor implicate în creşterea numărului de celule nervoase.