Colesterolul „rău” crescut? Vezi ce alimente sunt de ajutor

Medicul de familie Laura Panait vorbește despre alimentele ce țin sub control nivelul optim al colesterolului.
Colesterolul „rău” crescut? Vezi ce alimente sunt de ajutor
Dr Laura Panait, medic de familie, foto arhivă

„Colesterolul este o substanță esențială pentru organism atât timp cât este în limitele normale. Este prezent în toate celulele organismului” explică dr. Laura Panait, medic specialist medicina de familie, competența ultrasonografie generală . Am aflat de ce este important colesterolul, de câte tipuri este, dar și ce alimente sunt de folos pentru a scădea nivelul de colesterol rău.

CSÎD: Ce rol joacă colesterolul în organism?

Dr. Laura Panait: Iată câteva roluri:

CSÎD: Ce este colesterolul?

Dr. Laura Panait: Așa cum știm colesterolul este o grăsime care circulă prin sânge, legat de proteine, rezultând lipoproteine.

Tipuri de colesterol

CSÎD: De câte tipuri pot fi lipoproteinele?

Dr. Laura Panait: Lipoproteinele pot fi:

cu densitate scăzută, LDL colesterolul, ”colesterolul rău” cunoscut ca și „cărăuș” al colesterolului în organism

HDL colesterolul, „colesterolul bun” care adună colesterolul în exces din organism, îl duce la ficat pentru a fi descompus și eliminat.

Trigliceridele sunt lipide stocate în celulele grase pentru a putea fi folosite drept energie la nevoie.

Ce alimente sunt de ajutor atunci când nivelul colesterolului LDL este crescut?

CSÎD: Colesterol crescut, cum îl scădem prin mijloace naturale?

Dr. Laura Panait: Colesterolul crescut este un inamic de temut al organismului. De aceea este important să respectăm câteva reguli de dietă, chiar și când avem valori normale. Aportul caloric nu trebuie să depășească necesarul zilnic echivalent greutății noastre și activităților depuse. Iată câteva reguli ale obiceiului alimentar de care trebuie să ținem cont:

  • Consumul de alimente bogate în Omega 3 (se recomandă consumul de pește de 2-3 ori/săpt sau suplimente alimentare)
  • Alimentație săracă în carne roșie, organe, lactate nedegresate (*grăsimile saturate nu trebuie să depășească 30% din aportul caloric zilnic)
  • Consumul de grăsimi polinesaturate (acizi grași Omega3 și Omega 6), steroli și stanoli vegetali, fibre solubile și antioxidanții care ajută la eliminarea LDL-ului (colesterolul rău)
  • Consumul de sare limitat
  • Renunțare la fumat, consum alcool
Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras