Chicken nuggets: cum să mănânci delicioasele bucățele de pui să nu-ți afecteze sănătatea

Lista de ingrediente folosite pentru a prepara chicken nuggets este extrem de importantă pentru sănătate. Iată cum sunt mai sănătoase.
Chicken nuggets: cum să mănânci delicioasele bucățele de pui să nu-ți afecteze sănătatea
Foto: shutterstock

Îmi este greu să cred că nu ai încercat măcar o dată, cel puțin din curiozitate, chicken nuggets, indiferent că ai ales să îl consumi la restaurant, într-un local de tip fast-food sau chiar acasă. Deși acest preparat face furori în ultima perioadă și se găsește în tot mai multe meniuri, multe persoane se întreabă cât sunt de sănătoase mai ales că este puțin cam greu să le reziști.

Chicken nuggets: valori nutriționale

Multe fast-food-uri au în meniu acest preparat din pui, dar modul în care este făcut poate varia, la fel și ingredientele pe care le conține. De exemplu, o porție normală de șase bucăți, prăjite, conține 225 de calorii, 14 grame de grăsime, 6 grame de grăsimi saturate și 1 gram de grăsimi trans, 15 grame de carbohidrați, 2 grame de fibre, 11 grame de proteine și 345mg de sodiu.Bineînțeles, aceste valori pot fi diferite de la un local la altul.

Contează ingredientele

Lista de ingrediente folosite pentru a prepara chicken nuggets este extrem de importantă pentru sănătate. Trebuie să-ți asumi că aici nu este vorba doar de pieptul de pui, ci și de zahăr, uleiul de soia, amidonul și alți conservanți. Este mult mai ușor să le analizezi atunci când cumperi din magazin un produs congelat pentru că în general sunt listate ingredientele spre deosebire de meniul unui restaurant care nu prea oferă toate aceste detalii.

Modul de preparare, extrem de important pentru sănătate

De asemenea, un alt lucru de care trebuie să ții cont este modul de preparare. Multe fast-food-uri aleg să le prăjească, ceea ce nu este deloc o opțiune sănătoasă. În acest sens, o lucrare publicată în 2015 în jurnalul Nutrients oferă mai multe informații. Cercetătorii au descoperit că există o conexiune puternică între consumul de produse prăjite (de patru sau mai multe ori pe săptămână) și riscul de boli cronice inclusiv diabet de tip 2, obezitate, hipertensiune și insuficiență cardiacă. Dacă vrei o variantă sănătoasă alege să le prepari acasă. La fel de delicioase sunt și dacă sunt preparate la cuptor sau la un aparat air fryer.

Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Tensiune crescută în sarcină: ce e de făcut explică dr. Ingrid Gheorghe, Sanador