Cel mai bun fruct care te scapă de constipație și balonare

Perele conțin cea mai mare cantitate de fibre. Mai exact, 6 grame de fibre, dintre care o cantitate semnificativă este de fibre insolubile.
20.05.2022
Cel mai bun fruct care te scapă de constipație și balonare
Foto: shutterstock

Un tract intestinal sănătos este unul care nu te trimite des la toaletă, nu produce disconfort și nici dureri. Multe persoane se confruntă cu probleme digestive, iar dacă suferi de constipație, cele mai bune fructe pe care le poți consuma în acest sens sunt perele. Perele conțin cea mai mare cantitate de fibre. Mai exact, 6 grame de fibre, dintre care o cantitate semnificativă este de fibre insolubile.

Fibrele insolubile sunt cele cunoscute pentru efectul laxativ și mai ales pentru evitarea episoadelor de constipație. Cele mai multe dintre ele se regăsesc în coaja perelor. Perele sunt de mai multe tipuri și fiecare dintre ele are un conținut diferit de fibre. De asemenea, ele pot fi preparate în multe moduri, ceea ce-ți oferă șansa de a te bucura de texturile și gusturile favorite. Perele tari pt fi preparate la cuptor, pe grătar, în timp ce perele moi pot fi folosite în blender, în compot sau chiar pentru supă cremă.

Iată câteva moduri creative de a consuma perele:

  • Toast- adaugă felii subțiri de pară pe o felie de pâine integrală unsă cu cremă de brânză și presară pe deasupra fistic mărunțit. Pâinea integrală te va ajuta la rândul ei să ameliorezi constipația, datorită fibrelor insolubile.
  • Salată- Data viitoare când decizi să savurezi o salată verde, nu uita să adaugi și pere pentru a obține un gust deosebit, dar și pentru a te bucura de fructe la masă.
  • Ovăz- În loc de tradiționalele afine sau fructe de pădure, optează pentru pere, fie ele compot, fie proaspete.
  • Amestec de gusturi- Pentru că sunt atât de versatile, poți consuma perele alături de caramel, ciocolată neagră, humus sau alături de alte fructe.
Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras