Ce să mănânci înainte și după vaccin

Există câteva schimbări în stilul alimentar care te pot ajuta să ameliorezi simptomele care apar după vaccin. Iată ce poți face înainte sau după vaccinare.
05.04.2021 | Alexandra Necsoiu
Ce să mănânci înainte și după vaccin
Foto: Shutterstock

Până în prezent, peste 1 milion de români au fost imunizați cu cele două doze de vaccin și, cu siguranță ai auzit până acum că mulți dintre ei au prezentat reacții atât după prima, cât și după cea de-a doua doză. Potrivit Centrului de Prevenție și Control al Bolii, printre reacțiile adverse ale vaccinului sunt incluse durerile, roșeața sau inflamarea zonei în care s-a produs înțepătura, febră, dureri de cap, stări de oboseală, stări de greață și dureri musculare. Toate aceste simptome sunt, de fapt, un semn bun care arată că organismul își construiește imunitatea, iar acestea vor trece în câteva zile.

Există totuși câteva lucruri pe care le putem face pentru a ameliora aceste reacții adverse, iar ele sunt strânse legate de dieta noastră. Este foate important ca după vaccinare să te odihnești și să dormi suficient.

După vaccin, bea ceai de ghimbir pentru a scăpa de senzația de greață

Ghimbirul are reputație excelentă și este un remediu tradițional pentru problemele grastrointestinale. Este ușor de preparat, iar rețetele se găsesc la tot pasul.

Hidratează-te cu multe fluide

Apă, ceai, apă minerală, important este să consumi fluide care să te ajute să te hidratezi corespunzător. Vaccinul poate produce deshidratare.

Mănâncă sănătos. Urmează o dietă mediteraneană

Încearcă să ai un stil alimentar sănătos cu cel puțin câteva săptămâni înainte de vaccinare. O dietă mediteraneană are efecte antiinflamatorii și pune accentul pe consumul de fructe, legume, cereale integrale, grăsimi mononesaturate și omega-3, pește, carne de pui, leguminoase și ouă. Consumul de carne roșie și produse lactate este limitat.

Înainte de vaccin, urmează o dietă cu un indice glicemic scăzut

Câteva zile de la vaccinare încearcă să urmezi o dietă cu un indice glicemic scăzut. Cercetările făcute asupra diabeticilor arată că un nivel scăzut al glicemiei tinde să fie antiinflamator. În general, alimentele care mențin un indice sănătos sunt legumele, leguminoasele, cerealele integrale, fructele precum fructele de pădure și merele și, bineînțeles proteina slabă, ouăle și nucile.

Cel mai cunoscut remediu: supa

Supa, de legume sau de pui, este cunoscută pentru efectele sale, dar și pentru faptul că ajută la hidratare și digestie.