Ce mâncăm şi ce evităm pentru un păr strălucitor?

Regula conform căreia ceea ce mâncăm ne conturează corpul este valabilă şi în cazul podoabei capilare. Pentru un păr sănătos, puternic şi strălucitor, este esenţial să avem un regim alimentar echilibrat, bogat în siliciu, vitamian B, acizi graşi Omega 3, proteine calciu, fier, vitamina A, minerale şi antioxidanţi din belşug.
Ce mâncăm şi ce evităm pentru un păr strălucitor?

Regula conform căreia ceea ce mâncăm ne conturează corpul este valabilă şi în cazul podoabei capilare.

Pentru un păr sănătos, puternic şi strălucitor, este esenţial să avem un regim alimentar echilibrat, bogat în siliciu, vitamina B, acizi graşi Omega 3, proteine calciu, fier, vitamina A, minerale şi antioxidanţi din belşug.

Iată ce alimente sunt recomandate pentru a vă menţine frumuseţea părului, indiferent de vârstă:

  • Ovăz – întăreşte rădăcina firului de păr şi previne căderea acestuia
     
  • Orez – ideal pentru repararea firelor de păr deteriorate şi întărirea acestuia
     
  • Nuci şi seminţe – asigură strălucire firului de păr şi protejează scalpul de uscăciunea excesivă
     
  • Legume cu frunze verzi – sunt bogate în vitamina E, esenţială pentru creşterea rapidă a părului şi pentru prevenirea apariţiei firelor albe de păr
     
  • Rădăcinoase (morcovi, hrean, păsârnac, ghimbir, napi, ceapă etc.) – sunt pline de vitamine, acizi graşi Omega 3  şi minerale şi au proprietăţi antioxidante care acţionează asupra firului de păr, întărindu-l şi protejându-l de acţiunea radicalilor liberi
     
  • Fasole – sursa bogată de proteine, fier, zinc şi biotină, care pot face minuni pentru părul tău uscat şi deteriorat
     
  • Dovleac – excelentă sursă de vitamina A şi E, grăbeşte regenerarea firelor de păr, accelerează creşterea lor şi reduce căderea podoabei capilare
     
  • Piper negru – stimulează circulaţia sangvină la nivelul scalpului şi favorizează transportul nutrienţilor esenţiali în firul de păr
     
  • Alge marine – conţin microelemente şi minerale preţioase care duc la întărirea şi strălucirea firului de păr

 

În ceea ce priveşte alimentele nerecomandate pentru a evita degradarea firului de păr, aceastea includ:

  • Alimente şi băuturi reci, cu mari cantităţi de zahăr
  • Alimentele grase
  • Proteinele animale
  • Tofu
  • Sarea
  • Produsele lactate

Toate aceste alimente consumate in exces pot determina formarea de toxine şi pot împiedica circulaţia sangvină, şi implicit a nutrienţilor la rădăcina firului de păr, pot favoriza apariţia mătreţii şi a mâncărimilor, dar pot în acelaşi timp să mărească în exces producţia de sebum, responsabilă de aspectul părului gras, nespălat, cu miros neplăcut.