Ce diete au fotbaliștii, boxerii și gimnaștii?

Nutriționistul Wasim Nazer răspunde la întrebări legate de diete pe care le respectă sportivii de performanță: fotbaliști, gimnaști, boxeri
05.10.2020 | Mădălina Drăgoi

Admirăm performanțele campionilor, modul în care arată și se comportă. Însă disciplina de fier se ascunde în spatele succesului lor. Chiar și atunci când vine vorba despre alimentație, sportivii de performanță au reguli și alimente precise pe care trebuie să le respecte cu strictețe. Am stat de vorbă cu nutriționistul Wasim Nazer pe această temă. Sperăm să vă inspire.

CSÎD: Ce dietă este recomandată unui boxer?

Wasim Nazer: Se elimină alimentele ce conțin calorii și carbohidrați. Alimentația de bază a unui boxer este bazată pe proteine (carne, pește, ouă, lactate).  Acești sportivi trebuie să înlocuiască grăsimea din organism cu masă musculară într-un timp foarte scurt.

Gimnaștii trebuie să acorde atenție articulațiilor și să aibă în dietă alimente cu colagen

CSÎD: Ce dietă este recomandată unei gimnaste/gimnast? Au gimnaștii nevoie de alimente cu nutrienți specifici?

Wasim Nazer: Dieta unei gimnaste/gimnast este bogată în proteine, dar totodată trebuie să mențină un echilibru între grăsimi sănătoase cum sunt cele obținute din semințe de chia, nucă de cocos, somon și avocado și carbohidrați. De asemenea este necesar consumul de alimente bogate în colagen care ajută articulațiile acestea fiind suprasolicitate (aripi pui, supă de oase).

De ce beau fotbaliștii multă apă?

CSÎD: Ce dietă este recomandată unui fotbalist?

Wasim Nazer: Un fotbalist trebuie să consume în primul rând cât mai multe lichide, deoarece aleargă foarte mult. Prin alergare corpul transpiră și trebuie hidratat continuu.  Fructele și legumele sunt pe locul doi în dietă fotbalistului.Carbohidrații, în mare parte cereale  integrale, se consumă în cantitate medie iar proteinele se consumă în cantitate mică  (o masă pe zi).

CSÎD: Ce gustări sunt permise în cazul sportivilor?

Wasim Nazer: Gustările sănătoase din legume, nuci și fructe proaspete (morcovi, țelină, banane), dar și iaurt cu grăsime redusă ajută foarte mult în cazul în care sportivii, în general, rămân fără energie după un efort.

Wasim Nazer, nutrționist

Wasim Nazer, nutriționist

Fotografii: Shutterstock

Cel mai nou articol Video: