Avantajele preparării inteligente a alimentelor

Consumaţi cât mai multe alimente gătite acasă chiar de voi! Este un obicei care vă poate prelungi viaţa! O cercetare făcută în rândul tailandezilor de peste 65 de ani a arătat că persoanele care pregătesc frecvent masa au un risc de mortalitate mai mic.
Avantajele preparării inteligente a alimentelor

 

Consumaţi cât mai multe alimente gătite acasă chiar de voi! Este un obicei care vă poate prelungi viaţa! O cercetare făcută în rândul tailandezilor de peste 65 de ani a arătat că persoanele care pregătesc frecvent masa au un risc de mortalitate mai mic. 

“A sta la cratiţă” are o conotaţie negativă printre cei mai mulţi dintre noi. În realitate însă, prepararea alimentelor la domiciliu influenţează sănătatea întregii familii. Primul avantaj este controlul calităţii alimentelor

“O mâncare preparată simplu, care nici nu ne ia timp, va fi o mâncare în care noi am gestionat ceea ce punem” a declarat prof. dr. Gh Mencinicopschi, nutriţionist. 

În al doilea rând, caloriile ingerate pot fi mai uşor gestionate

“Gătitul acasă ne dă posibilitatea să controlăm valoarea calorică finală a produsului şi câtă grăsime folosim, fie de origine animală, fie vegetală” a declarat dr. Şerban Damian, nutriţionist.

 
În al treilea rând, a găti inteligent înseamnă să eliminaţi cele mai periculoase metode de preparare. Ne referim în primul rând la prăjeli şi rântaşuri. Făina, pesmetul şi mălaiul trebuie evitate atunci când se găteşte carnea.  
 
“Din combinaţia dintre grăsime şi carbohidraţi apar aceşti produşi toxici pe care organismul trebuie să îi elimine, însă ei se şi acumulează” a declarat dr. Şerban Damian, nutriţionist.
 
Aceşti produşi toxici cresc în timp riscul de cancer la colon. De aceea, orice mâncare ar trebui preparată corect la cuptor. Şi încercaţi sucul de roşii în defavoarea uleiului. 
 
“În final, rezultă acelaşi tip de mâncare cu cel puţin o treime din calorii mai puţin decât varianta în care am pus uleiuri” a declarat dr. Şerban Damian, nutriţionist.
 
Uleiul se adaugă la final, în farfurie. În felul acesta, licopenul din roşii devine mai puternic şi poate lucra eficient pentru prevenţia cancerelor.
O altă reţetă sănătoasă este combinaţia de carne şi legume în wok, după ce le-aţi tăiat cubuleţe. Un astfel de preparat durează doar 10 minute. Şi pastele din grâu dur integral se fac uşor. Respectaţi timpul de fierbere înscris pe pachet ca să obtineţi paste pregătite al dente, adică puţin tari. 
 
“Amidonul din ele este un amidon rezistent, este un amidon care nu se transformă rapid în glucoză, deci are o încărcatură scăzută glicemică. Aceasta înseamnă că este prietenos cu pancreasul nostru” a declarat prof. dr. Gh Mencinicopschi, nutriţionist. 
 
Un preparat rapid este salata cu o lingură de ulei presat la rece şi o lingură de oţet, alături de un ou fiert, brânzeturi sau carne fiartă. Nu uitaţi că proteinele animale nu se combină niciodată între ele. Dacă aveţi puţin timp la dispoziţie, gătiţi o supă sau o ciorbă de legume. Lăsaţi-o pe foc 15 minute. Astfel legumele îşi vor păstra mare parte dintre minerale. La final adăugaţi suc de roşii şi borş pentru maximum de nutrienţi!