Alimentul ieftin care te ajută să slăbești și să ții la distanță diabetul. Are doar 16 calorii!

27.07.2022
Alimentul ieftin care te ajută să slăbești și să ții la distanță diabetul. Are doar 16 calorii!
Sursa foto: Shutterstock

Roșiile sunt bogate în vitamine, minerale, antioxidanți și compuși vegetali care oferă o gamă largă de beneficii pentru sănătate. Dar știai că te pot ajuta și să slăbești? 

„Roșiile reprezintă o sursă excelentă de proteine, minerale, fibre alimentare și vitamine, substanțe care ne ajută să avem o piele sănătoasă și strălucitoare. Totodată, pot contribui la scăderea în greutate și la menținerea glicemiei”, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Roșiile au puține calorii, dar sunt bogate în fibre

În ciuda faptului că sunt bogate în nutrienți precum vitamine, minerale, proteine și fibre, roșiile au un conținut scăzut de calorii.

O roșie de mărime medie conține doar 16 calorii. Așadar, consumul unei salate de roșii nu numai că te va face să te simți sătul, dar va reduce aportul de calorii și te va ajuta să creezi acel deficit caloric necesar pentru a pierde în greutate.

Fibrele solubile și insolubile joacă un rol important în pierderea în greutate. Roșia este bogată în ambele tipuri de fibre.

Cele solubile formează o substanță asemănătoare unui gel în intestinul gros și acționează ca o sursă de hrană pentru bacteriile intestinale bune. Asta contribuie la apariția și menținerea senzației de sațietate. Pe de altă parte, fibrele insolubile împiedică absorbția de grăsimi și, totodată, creșterea în greutate, explică nutriționistul.

Bune pentru diabetici, boost pentru metabolism

Studiile au demonstrat că consumul de roșii accelerează metabolismul. În plus, ne ajută să ardem calorii chiar și în stare de repaus. Așadar, beneficiile pentru siluetă sunt majore.

În plus, au indice glicemic redus. „În comparație cu multe alte fructe și legume, indicele glicemic al roșiilor este scăzut, de doar 38. Aceasta înseamnă că, după consumul de roșii, este nevoie de mult timp pentru a crește nivelul zahărului din sânge. Asta ne ajută să menținem sub control glicemia”, declară nutriționistul.

Mai mult, roșiile au un conținut ridicat de antioxidanți. „Roșiile sunt bogate într-un antioxidant puternic, licopenul. Antioxidanții previn deteriorarea și îmbătrânirea prematură a celulelor. De asemenea, ajută la reducerea stresului oxidativ al organismului și, astfel, vă ajută să pierdeți mai mult în greutate”, adaugă nutriționistul.

Mâncăm roșii și slăbim pur și simplu?

Bineînțeles că nu. Doar consumul de roșii nu ne ajută să slăbim. Niciun aliment nu poate face minuni.

Pentru a pierde în greutate, e nevoie să avem o alimentație echilibrată și să facem mișcare. Există alimente, cum ar fi roșiile, care contribuie într-o anumită măsură la aceste eforturi pe care le facem pentru a slăbi sau pentru a ne menține în formă, însă nicidecum nu le înlocuiesc.

Recomandare video
Dr. Tudor Ciprut, SANADOR: cum se diagnostichează cancerul de colon