Alimente periculoase in timpul dietelor

Cerealele integrale sunt sanatoase, fara conservanti - deci naturale, insa in amestec cu fructe uscate pot fi adevarate bombe calorice.
Alimente periculoase in timpul dietelor
Alimente periculoase in timpul dietelor

Se tot vorbeste in ultima vreme despre diete sanatoase, bazate pe grasimi sanatoase, grasimi putine sau zero grasimi, zero zahar, eco, bio, naturist… Totusi, ca sa nu cazi in capcanele dietelor, iata 3 alimente care ti-ar putea lua ochii. Pretul platit se vede la cantar!

Uleiul de masline – este desigur un aliment sanatos, mai ales pentru inima, contine grasimi monosaturate, lupta impotriva colesterolului rau si aduce numai beneficii pentru bolnavii de gastrita. Insa, uleiul este ulei, iar specialistii atrag atentia ca oricat de sanatos este, tot are 120 de calorii si 14 grame de grasime la fiecare lingurita.

Tanya Zuckerbrot, nutritionist al FoxNews.com, ne sfatuieste chiar ca in cazul in care poftesti la bruschette sa inlocuiesti uleiul de masline cu unt. De ce? Pentru ca painea absoarbe uleiul ca un burete si vei fi nevoita sa folosesti mult mai mult decat ti-ar permite regimul.

Tonul –
Credeai ca salatele cu ton sunt salvarea ta in timpul dietelor cand ai restrictii la vita, porc, pui sau peste gras? Nici vorba, daca il folosesti pe cel la conserva, adica cel care se gaseste mai usor in supermarketurile romanesti.

Congelat sau proaspat, tonul are abia 135 de calorii la suta de grame. Insa continutul caloric al variantei in ulei poate fi de doua ori pe atat, in functie de reteta. In aceste conditii, mergi pe gratar si peste slab.

Musli: Cerealele integrale sunt sanatoase, fara conservanti – deci naturale, insa in amestec cu fructe uscate pot fi adevarate bombe calorice. Asta din pricina continutului mare de zahar din fructe si a uleiului de cocos adaugat adesea.

Arunca o privire pe continutul valoric al unei pungi cu musli (care poate ajunge la 300 de calorii!) inainte de a o cumpara si vezi daca ii poti face loc in schema ta de regim.

Citeste si 7 nutrienti de care dieta ta are nevoie