Alimente pe care să le consumi pentru ameliorarea simptomelor de răceală

Chiar şi atunci când ne confruntăm cu răceala, o alimentaţie sănătoasă ne poate ajuta să ameliorăm simptomele. Iată ce să mănânci.
Alimente pe care să le consumi pentru ameliorarea simptomelor de răceală
FOTO: profimediaimages.ro / Alimente pe care să le consumi pentru ameliorarea simptomelor de răceală

Un regim alimentar, pe lângă medicamentaţia în sine, ne poate ajuta să ameliorăm simptomele răcelii şi să ne însănătoşim. Nutriţionistul Gianluca Mech ne recomandă să alegem alimente bogate în vitamina C, sulf, beta-caroten, vitamina D, zinc şi probiotice.

“Primul sfat este să adoptaţi o dietă variată şi echilibrată, îmbogăţită cu un aport mai mare de fructe şi legume de sezon. De asemenea, foarte indicate sunt cerealele integrale, leguminoasele, nucile, alunele, seminţele de dovleac, seminţele de in, seminţele de floarea soarelui, peştele gras, carnea gătită altfel decât prin prăjire, uleiul de măsline. În plus, nu uitaţi să consumaţi cât mai multe lichide!”, recomandă specialistul nutriţionist.

Mai mult decât atât, Gianluca Mech ne oferă o listă a nutrienţilor ce nu trebuie să lipsească din alimentaţie atunci când suntem expuşi la gripă sau răceală.

  1. Alimentele bogate în vitamina C: citrice, kiwi, legume, în special din familia cruciferelor (varză, conopidă, broccoli) – sunt utile pentru a proteja celulele de oxidare, pentru a ajuta absorbţia fierului şi pentru a creşte sistemul imunitar datorită acţiunii proprietăţilor antiinflamatorii;
  2. Alimente bogate în sulf, capabile să inhibe dezvoltarea bacteriilor (usturoi, ceapă, legume din familia cruciferelor);
  3. Alimente bogate în beta-caroten (morcovi, dovleac, sfeclă, spanac), cu funcţia de protecţie a timusului, glanda implicată în capacitatea organismului de a se apăra;
  4. Vitamina D (peşte gras, brânzeturi grase, ouă, ficat) – nivelul scăzut de vitamina D poate compromite sistemul imunitar şi ne poate expune mai uşor la la răceli, gripă şi alte infecţii respiratorii;
  5. Zinc (peşte, carne, ouă, cereale, leguminoase şi fructe uscate) – contribuie la o funcţionalitate îmbunătăţită a sistemului imunitar;
  6. Condimente – majoritatea aromelor picante au o acţiune vasodilatatoare care favorizează transpiraţia şi stabilizarea în consecinţă a temperaturii corpului. În special curry, curcuma, ardeiul şi ardeiul iute sunt surse naturale de acid acetilsalicilic, un important ingredient activ antiinflamator;
  7. Probiotice (iaurt alb, kefir) şi prebiotice (praz, cicoare, usturoi, alimente fermentate) – Lipsa de echilibru în flora bacteriană intestinală este responsabilă de modificările funcţionale şi de reducerea trofismului imun”, sunt vitaminele şi nutrienţii recomandaţi de specialist în această perioadă.

În acelaşi timp, există şi câteva alimente pe care trebuie să le evităm atunci când suntem răciţi pentru a nu ne înrăutăţi starea de sănătate.

„Este necesar reduceţi consumul de lapte, dulciuri, gustări sărate, alimente prăjite. În cazul vertijului, nu este recomandat să consumaţi deloc mâncare sau lichide până la trecerea crizei”, ne sfătuieşte nutritionistul.

Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața