Alege alimentele cu atenţie! Ai grijă să nu cazi în capcană!

Atunci când consumatorii doresc mâncare naturală, vânzătorii caută surse, iar producătorii se străduiesc să o ofere. Cu toate acestea, nu tot ce este ambalat frumos are şi proprietăţi nutriţionale ca la carte.
Alege alimentele cu atenţie! Ai grijă să nu cazi în capcană!

Atunci când consumatorii doresc mâncare naturală, vânzătorii caută surse, iar producătorii se străduiesc să o ofere. Cu toate acestea, nu tot ce este ambalat frumos are şi proprietăţi nutriţionale ca la carte.

O cercetare amănunţită a etichetelor produselor aflate pe rafturile cu mâncare sănătoasă, fie ea provenită din agricultura biologică sau nu, dintr-un supermarket poate aduce surprize nu tocmai plăcute. Un mic exemplu, chiar dacă eticheta semnalează ECO sau BIO, trebuie căutate mai multe amănunte care să ateste provenienţa căci există şi firme producătoare sau produse cu acelaşi nume. Ingenios, nu?


Chiar dacă preparăm o mâncare doar din legume bio, prin fierbere sau prăjire acestea îşi pierd mare parte din conţinutul de enzime, vitamine şi minerale. Deci trebuie consumate în stare crudă sau al dente!
Rămânem tot în sfera produselor bio şi atragem atenţia că multe dintre acestea, evident în funcţie de specificul şi reţeta lor, conţin zahăr bio – deci nu sunt indicate în curele de slăbire!

Se vorbeşte despre calităţile nemaipomenite ale nucilor atunci când vine vorba despre sănătatea inimii şi a pielii însă acestea sunt intacte doar dacă miezul este consumat imediat după ce a fost scos din coajă. Dacă este ţinut în condiţii necorespunzătoare (în pieţe, spre exemplu), lista beneficiilor pozitive se micşorează. Miezul devine toxic prin râncezire. Aceeaşi regulă se aplică şi altor surori ale nucilor: alune de pădure, seminţe de floarea-soarelui etc.


Ciocolata – primul ingredient din reţetă trebuie să fie untul de cacao şi nu zahărul! Conţinutul ridicat de cacao este un alt criteriu pentru a ne bucura de virtuţile ciocolatei.

Multe produse din carne, dar şi din lapte: salamuri, cârnaţi, iaurturi cu fructe etc. conţin zahăr şi coloranţi artificiali! În aceeaşi situaţie se află şi numeroase sosuri gen: muştar, maioneză, sosuri chinezeşti, ketchup.

Mărimea nu contează! Fructele şi legumele mai ”pipernicite” autohtone, dar crescute natural, sunt de preferat celor uriaşe şi cu aspect strălucitor provenite din import.

Chiar dacă în coşul cu alimente ajung produse atent selecţionate preferate de mult timp, nu strică o verificare periodică a etichetei căci multe firme schimbă unele ingrediente din reţetă.


Vigilenţa, calea sănătoasă
Aproape zilnic apar studii care atestă proprietăţile miraculoase ale unor alimente naturale. Atenţie, cercetările se referă la ele în stare pură şi nu la produse care le conţin. Acestea sunt transformate termic sau chimic şi pot fi combinate cu alte ingrediente mai mult sau mai puţin naturale.
 

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Cum se prepară o friptură suculentă!
Cum se prepară o friptură suculentă!
Cel mai nou articol Video:
Alina Lazăr, consilier dezvoltare personală : Cum alegem terapeutul potrivit