8 alimente pe care trebuie sa le consumi vara aceasta

Vinetele sunt foarte slabe in calorii (18 kcal/100 g) si totodata satioase, contin multe minerale si fibre.
8 alimente pe care trebuie sa le consumi vara aceasta
8 alimente pe care trebuie sa le consumi vara aceasta

Pe timp de vara, nevoile tale se schimba, motiv pentru care trebuie sa iti adaptezi si alimentatia la gradele ridicate de afara. Alimente usoare dar satioase, bogate in apa, pline de antioxidanti – iata ce trebuie neaparat sa iti pui in cosul de cumparaturi!

Vinete
De ce? Pentru ca sunt foarte slabe in calorii (18 kcal/100 g) si totodata satioase, contin multe minerale si fibre, de unde si actiunea lor benefica asupra tranzitului. Ele contribuie totodata si la prevenirea colesterolului.

Cum le gatesti? La cuptor, la vapori sau in mancarea gatita.

Fasole verde
De ce? Pentru ca este foarte bogata in fibre, in vitamine (C, A, acid folic) si in proteine vegetale (motiv pentru care sunt ideale pentru vegetarieni). Aportul energetic este foarte mic (30 kcal/100 g) asa ca nu trebuie sa iti mai pui problema kilogramelor in plus.

Cum o gatesti? La vapori sau fiarta in apa sarata, pentru a-i conserva la maximum mineralele si oligo-elementele. Se poate servi calda in combinatie cu carne la gratar, sau chiar rece, in salate.

Fenicul
De ce? Pentru ca este un alt aliment miraculos ce asigura rapid senzatia de satietate, fara a te indopa cu calorii. Este foarte bogat in vitamine, mai ales C si in oligo-elemente (calciu si fier), are o mare putere antioxidanta si o savoare incredibila, totul cu doar 24 kcal/100 g!
Cum il consumi? In salate cu ulei de masline sau fiert, acompaniat de o carne alba sau de peste.

Porumb
De ce? Pentru ca are un aport semnificativ de fibre, magneziu, vitamina B si acizi grasi esentiali. Totodata, este foarte satios, fara prea multe calorii.
Cum il gatesti? Fiert sau la gratar, cu putina sare deasupra, in boabe adaugat la salate sau chiar sub forma de piure, precum in America de Sud.

Sardine
De ce? Pentru ca ne protejeaza sistemul cardiovascular prin continutul foarte bogat in Omega 3. Nici aportul de calciu, vitamina B3 nu sunt nesemnificative, contribuind eficient la intarirea oaselor si in lupta cu stresul.
Cum le consumi? Gatite la gratar, marinate, in salate.

Crab
De ce? Pentru ca are un aport ridicat de proteine, minerale si oligo-elemente, fara prea multe calorii (89 kcal/100g).
Cum il consumi? Fiert, prajit, copt la aburi sau la cuptor, in salate cu cruditati dar si in sandwich, cu o maioneza usoara.

La capitolul fructe, nu sari peste:

Fructe rosii

De ce? Intrucat sunt pline de flavonoide si antioxidanti, sunt diuretice si au un continut caloric foarte scazut. Astfel, sunt ideale pentru toti gurmanzii.
De consumat, stim prea bine cum sa o facem.

Pepene
De ce? Pentru ca este compus 88% din apa si te hidrateaza intr-un mod extrem de placut. El te ajuta in lupta cu retentia de apa, accelereaza tranzitul intestinal gratie continutului mare in fibre si iti permite sa-ti tii silueta sub control, fiind foarte slab in calorii (48 kcal/100 g).

Cum il consumi? In varianta dulce, eventual cu capsuni, sau in varianta sarata, cu jambon sau creveti.

Citeste si Gusta din binefacerile capsunilor