5 obiceiuri la care trebuie să renunţi dacă vrei să slăbeşti

Diete cu sucuri, fără carbohidraţi, cura Paleo, Dukan sau Rina – dacă te numeri printre femeile care se chinuie să scape de kilogramele în plus, cu siguranţă ştii despre ce vorbim. Tot timpul în căutarea unei diete-minune, femeile disperate să dea jos colăceii uită adesea să ţină cont de câteva reguli atât de simple, dar care au efect garantat în procesul de slăbire.
5 obiceiuri la care trebuie să renunţi dacă vrei să slăbeşti

Diete cu sucuri, fără carbohidraţi, cura Paleo, Dukan sau Rina – dacă te numeri printre femeile care se chinuie să scape de kilogramele în plus, cu siguranţă ştii despre ce vorbim. Tot timpul în căutarea unei diete-minune, femeile disperate să dea jos colăceii uită adesea să ţină cont de câteva reguli atât de simple, dar care au efect garantat în procesul de slăbire.

Ne pare rău să-ţi dăm o veste proastă, dar, odată trecută de 30 de ani, dieta nu se ţine o lună sau trei, ci tot restul vieţii, pentru că metabolismul te va sabota la fiecare înghiţitură de dulce, sărat sau gras. Deşi e impropriu să o numim „dietă”, pentru că ar trebui să fie stil de viaţă…

Îţi venim în ajutor cu cele 5 reguli de aur pe care trebuie să le respecţi atunci când vrei să slăbeşti, dar care sunt valabile şi în cazul în care vrei să-ţi menţii greutatea obţinută cu strâns din dinţi şi visând cu ochii deschişi la o savarină.

Iată care sunt obiceiurile la care trebuie să renunţi DE AZI!

Fără alimente interzise!

Toată lumea are un anumit aliment „confortabil”, la care apelează atunci când vrea să se simtă mai bine. Că e vorba de un hamburger, de o şaorma, de baclava sau de covrigei săraţi, trebuie să uiţi de regula „NU AM VOIE”.

Sigur, nu îţi recomandăm să mănânci în fiecare zi cantităţi impresionante din toate cele menţionate mai devreme, dar nici nu comiţi un păcat capital ciugulind când şi când din astfel de „delicatese”. Cu cât te abţii mai mult, cu atât vei pofti mai abitir la „fructul interzis” şi la prima slăbiciune vei înfuleca şi mai mult din ceea ce ţi-ai impus să elimini din regimul alimentar.

În plus, un truc util e acesta: mănâncă încet, savurează gustul, textura şi aroma alimentului de care eşti dependentă. 

Dormi destul, altfel vei ronţăi toată ziua

Dacă mi-ar dispărea un kilogram la cântar pentru fiecare zi în care mănânc compulsiv o pungă întreagă cu chipsuri la birou pentru că nu am dormit destul… Ce bine ar fi!

Ai ochii păienjeniţi de somn şi cauţi disperată ceva, orice care să te scoată din starea de somnolenţă? Renunţă la obiceiul ăsta! În schimb, dormi cât mai mult, permite-i corpului tău să se regenereze pe timpul nopţii şi nu îl mai chinui cu ore în şir petrecute în faţa laptopului. Specialiştii spun la unison că tulburările de somn sunt mână-n mână cu cele care privesc alimentaţia.

„Odihna insuficientă este cauza principală a poftelor apărute în timpul zilei şi a foamei nejustificate”, spune Fiorella DiCarlo, nutriţionist de peste hotare.

ACUM, ACUM – TREBUIE SĂ SLĂBESC ACUM!

Nu e femeie care să nu fi trecut prin situaţiile descrise în continuare:

  • în două săptămâni trebuie să merg la o nuntă, aşa că mă supun chinului de a „mânca” doar apă plată cu lămâie şi terciuri dubioase în speranţa că o să dau jos cele 20 de kilograme puse în ultimii ani;
     
  • toate colegele de la birou sunt la dietă, sub o formă sau alta; X ţine cura cu sucuri, Y o urmează pe cea fără carbohidraţi, Z a renunţat de tot dulciuri, iar eu… eu sunt o nenorocită care nu-s în stare nici măcar să renunţ la felia aia minusculă de pâine cu zacuscă. Nu sunt bună de nimic! Ar trebui să fiu arsă pe rug pentru slăbiciunile mele prosteşti!

Să revenim la realitate!

În prima situaţie, cea cu nunta şi kilogramele zburătoare, e limpede ca lumina zilei că faci o mare prostie. Da, s-ar putea să scapi de 20 de kilograme, dar poate vrei să te şi bucuri de silueta ta, ÎN VIAŢĂ! Dietele drastice, care nu-ţi aduc necesarul de calorii, vitamine, minerale şi alţi nutrienţi vitali, sunt complet nerecomandate de medici. Pe de o parte, pentru că odată ce revii la vechile obiceiuri, vei pune înapoi dublu cât ai dat jos (metabolismul, bată-l vina!), iar pe de altă parte, pentru că rişti să te trezeşti cu o sumedenie de probleme de sănătate, unele chiar fatale. Înfometarea e un mare NU! Vezi aici de ce!

Să luăm şi situaţia nr. 2: aşa, şi? Ce dacă ele pot să ţină dietele alea, iar eu nu-s în stare să mă abţin şi mă doare-n cot de toate regimurile de slăbit din lume, dar vreau în acelaşi timp să slăbesc? Nu spune nimeni că trebuie să faci ca X, Y sau Z. Găseşte-ţi propria dietă, cea care te face să te simţi bine şi nu te lasă fără vlagă la sfârşitul zilei. Mănâncă felia aia de pâine şi nu te mai învinovăţi! Bucură-te de mâncare fără să îţi aplici pedepse psihologice pentru orice dumicat. Dar apoi fă vreo 10 genuflexiuni sau dă o tură prin parc, aleargă cu căţelul. E simplu ca bună-ziua!

Uşor cu alcoolul!

Nostalgia studenţiei, când puteai să dai gata o sticlă de votcă şi una de gin, încă îţi creează senzaţia că poţi bea alcool fără consecinţe? Ei bine, ia-ţi gândul!

Pe măsură ce anii trec şi urările de pe Facebook devin tot mai banale, alcoolul devine un bau-bau pentru coapsele tale ferme. Asta pentru că minunatul vin rose şi berea rece savurată cu prietenii îţi aduc calorii lichide cu duiumul, pe care le vei arde din ce în ce mai lent, iar cele care rămân se transformă în grăsime, pe care încerci să o ascunzi cu haine cât mai largi. Aşadar, un pahar cu alcool pe zi e suficient, încearcă să te rezumi la atât!

Fă pace cu grăsimile, nu le pune la zid!

Brânză fără grăsime, lapte fără grăsime, iaurt fără grăsime, ORICE fără grăsime! Cam la asta se reduce lista ta de cumpărături atunci când eşti la regim? Foarte rău! Credeam că am lămurit până acum că grăsimile sunt sănătoase şi au un rol esenţial în orice regim alimentar. Ele ne ajută să ne simţi sătule şi să ţinem la distanţă foamea dintre mese.

„Îndepărtând lactatele cu grăsimi din alimentaţie, nu facem decât să ne privăm de beneficiile lor, dar şi de vitaminele A şi D şi de calciu, atât de important pentru sănătatea oaselor”, spune aceeaşi Fiorella DiCarlo.

5 semne că bei prea multă cafea
5 semne că bei prea multă cafea