5 mituri despre dieta vegetariană, spulberate

Când vine vorba despre dietele vegetariene, ne lovim adesea de mituri. De la ideea că dietele vegetariene nu oferă îndeajuns de multe proteine până la faptul că slăbirea este garantată, circulă multe zvonuri ridicate la nivelul de studii şi fapte demonstrate ştiinţific. Iată 5 mituri pe care, poate, le-ai crezut până acum.
5 mituri despre dieta vegetariană, spulberate

Când vine vorba despre dietele vegetariene, ne lovim adesea de mituri. De la ideea că dietele vegetariene nu oferă îndeajuns de multe proteine până la faptul că slăbirea este garantată, circulă multe zvonuri ridicate la nivelul de studii şi fapte demonstrate ştiinţific. Iată 5 mituri pe care, poate, le-ai crezut până acum.

Nu se pot obţine destul de multe proteine din legume
Nu doar carnea este o sursă importantă de proteine. De fapt, aproape toate produsele alimentare (cu excepţia alcoolului şi a zahărului) conţin proteine. O jumătate de cană de fasole are aproximativ aceeaşi cantitate de proteine ca 30 de grame de carne.

Antrenamentele fizice vor avea de suferit – veţi obosi mult mai repede
Dacă sportivii vegetarieni Venus Williams şi Carmelo Anthony au reuşit să elimine carnea din dietele lor şi să rămână în topuri, atunci cu siguranţă cu toţii putem elimina carnea şi practica exerciţii fizice fără niciun fel de probleme, spun nutriţioniştii. Un vegetarian sportiv de performanţă este la fel de bine alimentat precum un sportiv a cărui dietă este bazată pe carne, atâta timp cât se introduc surse de anumiţi nutrienţi, care sunt mai frecvent întâlnite în produsele de origine animală (cum ar fi proteine şi vitamina B12).

Dietele vegetariene garantează pierderea în greutate
Nu toţi vegetarienii sunt slabi sau sănătoşi pentru că nu consumă produse animale. Iar dacă elimini carnea, însă continui să mănânci alimente foarte procesate, nu vei obţine obţine beneficiile unei diete bazate pe fructe şi legume. Este posibil chiar să te îngraşi.

Dietele fără carne nu sunt recomandate pentru femeile gravide
Cu toate că sarcina nu este momentul potrivit pentru a experimenta diverse diete, o femeie care are deja o dietă sănătoasă bazată pe fructe şi legume este mai puţin probabil să acumuleze foarte multe kilograme în plus ca urmare a sarcinii, reducând totodată riscul apariţiei diabetului gestaţional şi al hipertensiunii arteriale, spune Reed Mangels, PhD, consilier de nutriţie pentru The Vegetarian Resource Group. Cu toate acestea, femeile gravide au nevoie să câştige o anumită greutate. Specialiştii sugerează consumul cât mai multor nuci, fructe uscate, unturi, fasole şi soia.

Dietele vegetariane sunt mult prea scumpe
Cu siguranţă fiecare produs vine însoţit de o etichetă de preţ, dar carnea rămâne unul dintre cele mai scumpe produse alimentare.În cazul în care produsele proaspăt obţinute (sau care nu sunt în sezon) devin mai scumpe, luaţi în considerare cumpărarea acestora sub formă congelată. De asemenea, orientaţi-vă care sunt produsele sezoniere (acestea sunt cele mai rentabile) şi cumpăraţi cantităţi mai mari pentru a le îngheţa sau conserva chiar voi!

Beneficiile proteinei din zer
Beneficiile proteinei din zer