3 greşeli majore care te împiedică să menţii o greutate optimă

Dr. Vanessa Youness sugerează ce trebuie să facem pentru a ne păstra o greutate optimă.
12.06.2020 | Redactia CSID
3 greşeli majore care te împiedică să menţii o greutate optimă
FOTO: pexels.com / 3 greşeli majore care te împiedică să menţii o greutate optimă

Pentru mulţi dintre noi, izolarea din timpul pandemiei de Covid-19 ne-a adus foarte multe kilograme în plus din 2 motive: stresul generat de informaţii apocaliptice despre răspândirea noului Coronavirus şi despre numărul mare de decese şi sendentarismul.

Cu toate acestea, potrivit doctorului Vanessa Youness, multe persoane fac greşeli comune atunci când vor să-şi menţină greutatea optimă, utilizând medicamente de slăbit sintetice, care de multe ori nu fac decât să ne obosească tot mai rău ficatul, rinichii sau sistemul digestiv.

“Detoxifierea poate funcţiona numai atunci când toate organele importante, precum ficatul, rinichii, sistemul digestiv, pielea şi plămânii sunt perfect sănătoase şi pot realiza natural procesul de detoxifiere. Dacă noi vom grăbi artificial sau vom forţa acest proces, întreg sistemul nostru limfatic şi organele importante vor fi date peste cap, iar sistemul nostru imunitar va fi afectat. Strategia nu este să transpirăm forţat mai mult sau să folosim în exces laxative pentru a elimina toxinele mai repede, ci să ne păstrăm sănătoase toate celelalte organe pentru a funcţiona natural şi a elimina natural toxinele din corp”, explică doctorul Vanessa Youness.

Limitaţi consumul de alcool

“Mai mult de 90% din alcool este metabolizat de ficat. Consumul în exces de alcool provoacă acumularea de grăsimi, inflamaţii şi cicatrici, iar când acest lucru se întâmplă, ficatul nostru nu poate funcţiona la parametri normali, nu îşi poate îndeplini sarcinile necesare, precum filtrarea deşeurilor din organism şi alte toxine care dăunează sănăţii. Desigur, limitarea nu înseamnă abstinenţă, iar pentru persoanele care obişnuiau să bea alcool mai des înainte de criză, o băutură alcoolică uşoară pentru femei şi două – pentru bărbaţi pot contribui semnificativ la apariţia stării de sevraj. În cazul în care nu obişnuiţi să beţi sistematic alcool, nu ar trebui să începeţi mai ales în timp de izolare”, explică doctorul Vanessa Youness.

Concentraţi-vă pe un somn de calitate

Somnul de calitate ajută creierul să se reorganizeze şi să-şi reîncarce bateriile, astfel încât a doua zi să o putem lua de la capat, păstrându-ne luciditatea. De asemenea, somnul de calitate ajută corpul să lucreze mai bine pentru eliminarea toxinelor dăunătoare. De cealaltă parte, somnul de o calitate slabă este legat pe termen scurt, mediu şi lung de afecţiuni precum stresul, hipertensiunea arterială, obezitate, diabet, boli cardiace, anxietate etc. Este recomandat să stingem televizoarele, telefoanele si alte dispozitive care ne perturbă somnul, şi să dormim cel puţin 7-8 ore pe noapte”, explică specialistul.

Beţi mai multă apă, reduceţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi

“Apa ne reglează temperatura corpului, ajută la digestie şi ne ajută extraordinar de mult în procesul de detoxifiere. Apa transportă aceste deşeuri. De asemenea, se recomandă să reducem aportul de sare, zahăr, grăsimi şi orice tip de alimente procesate, deoarece în timp poate predispune la boli serioase, precum obezitatea sau bolile cardiace, iar în prezenţa acestori boli, procesul de detoxifiere devine extrem de lent”, explică Vanessa Youness.