3 alimente sănătoase care opresc rapid foamea

Află care sunt opțiunile de alimente sănătoase care țin de foame de la nutriționistul Șerban Damian!
3 alimente sănătoase care opresc rapid foamea
Idei de alimente care tin de foame, foto Shutterstock

Foamea, mare problemă. Nu vrem să o simțim, nu vrem să avem de a face cu ea. Însă foamea, este un indicator al organismului de care avem nevoie. Da, da, foamea nu are rolul de a ne sâcâi degeaba, mesajul ei este clar: organismul are nevoie de noi rezerve de energie pentru a continua procesele de funcționare în bună ordine. Ei bine, mai ales atunci când vrem să slăbim asociem slăbitul cu foamea. De multe ori, aceste gânduri ne blochează și asta duce la eșecul dietei. Există însă alimente sănătoase și sățioase, bune și la cura de slăbire. Despre trei dintre ele vorbește dr. Șerban Damian, medic nutriționist sportiv.

 

Începe ziua cu ouă gătite corect

Ouăle sunt bogate în proteine, iar dacă le consumați de dimineață vă poate stabili ritmul de metabolizare a grăsimilor pentru întreaga zi. “Într-un studiu efectuat pe 21 de bărbați, publicat în revista Nutrition Research, jumătate au fost hrăniți cu un mic dejun cu covrigi, în timp ce jumătate au mâncat ouă. S-a observat că cei din grupul care a consumat ouă au avut un răspuns mai scăzut la grelina, nu s-au confruntat cu foame în mai puțin de trei ore și au consumat mai puține calorii în următoarele 24 de ore” explică dr. Șerban Damian. Ce are oul așa special?

Gălbenușul de ou conține colină, un nutrient cu proprietăți puternice de ardere a grăsimilor, ceea ce înseamnă că puteți consuma ouă fară nicio problemă la micul dejun. Atenție însă la modul de preparare. Omletă, fierte sau posate sunt variantele ideale.

Cât de des consume avocado?

Despre avocado, numai de bine! Acești acizi necesită mult timp pentru a se digera și astfel mențin starea de statietate pentru o perioadă mai lungă. “Avocado reprezintă o sursă excelenta de fibre solubile, ce încetinesc procesul de digestie. Este bogat într-o grăsime cunoscută sub numele de acid oleic, care oferă un beneficiu suplimentar în ceea ce privește efectele fructului asupra apetitului. Desi avocado este bogat în calorii și grăsimi, un fruct pe zi vă poate ajuta să vă mențineți inima sănătoasă, să aveți o piele strălucitoare și să reduceți pofta de mâncare. “, a completat medicul Șerban Damian.

La ce ne ajută ovăzul?

Tărâțele de ovăz conțin un tip unic de fibre solubile, beta-glucani, care prezintă proprietăți remarcabile pentru sănătate și sunt benefice pentru pierderea în greutate. Ovăzul are un conținut scăzut de calorii și conține fibre, care absorb apa și măresc volumul în timpul digestiei, oferindu-ți astfel o senzație de sațietate. De asemenea, reduce absorbția caloriilor din intestin, ceea ce menține stabil nivelul zaharului din sânge. “Potrivit unor cercetări publicate în Journal of the American College of Nutrition, consumul de fulgi de ovăz are ca rezultat o senzație de sațietate mai mare decât cerealele reci pentru micul dejun. De ce? Puterea fibrelor, care absorb apa și măresc volumul în timpul digestiei. Consumul unui bol cu ovăz crește producția de butirat, un acid gras care reduce inflamația în întregul corp. Într-un studiu canadian, cercetătorii au descoperit că cei ale căror diete erau suplimentate cu fibre insolubile aveau niveluri mai scăzute de grelina.”

Dr Serban Damian
Dr Șerban Damian, foto arhivă personală
Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Recomandare video
Dr. Tudor Ciprut, SANADOR: cum se diagnostichează cancerul de colon