20 de alimente recomandate de medici în post

Un top cu cele mai sănătoase alimente pe care ar trebui să le consumi în timpul postului Paştelui.
20 de alimente recomandate de medici în post

De când mă ştiu am ţinut post. Postul Paştelui, Postul Crăciunului, plus vinerea, plus postul Sfintei Marii sau cel al Sfinţilor Petru şi Pavel. Pentru că îl ţineam după ureche şi mă refugiam fie în pateuri cu ciuperci (cu multă margarină) sau cornuleţe cu rahat, şi pentru că pe la finalul celor 40 de zile abia mă ţineam pe picioare, m-am gândit ca anul acesta să ţin postul profesionist.

Aşa că am apelat la ajutorul medicului nutriţionist Luminiţa Florea , specialist în nutriţie la centrul Pro-Vita pe care am rugat-o să îmi spună care sunt, din punctul de vedere al unui nutriţionist, cele mai bune 20 de alimente de mâncat în timpul postului. În funcţie de valoarea lor nutritivă şi de conţinutul în proteine vegetale, doamna doctor mi-a întocmit un top valoros.

Ţinând cont că noi, femeile, ar trebui să avem un aport proteic de 1 g de proteine/ kilogram corp/zi, iată o listă care mă va ajuta să ţin postul şi acest lucru să nu îmi dăuneze sănătăţii. Trebuie să mai aveţi în vedere că valorile sunt pentru un gramaj de produs nefiert şi că prin fierbere aportul de proteine scade la jumătate.

1. Granule/ cuburi de soia ( nefierte ) – 45-50 gproteine/ 100 g de produs nefiert (prin fierbere, aportul de protein scade la jumătate)

2. Oleaginoase: FISTIC- 20-25 g proteine/ 100 g; MIGDALE- 20 g proteine/ 100 g; ALUNE- 15-20 g proteine/ 100 g; NUCI  ROMÂNEŞTI- 15 g proteine/ 100 g; – NUCI PECAN- 9 gproteine/ 100 g; NUCI MACADAMIA- 8 g proteine/ 100 g

3. Boabe de soia– 13 g proteine/ 100 g (boabe fierte)

4. Batoane proteice cu soia– 11-12 gproteine/ 100 g

5. Cereale:- MUESLI  SIMPLU- 7-10 g proteine/ 100 g ; – ORZ ,  OVAZ- 10-12 g proteine/ 100 g

6. Linte:- 9 gproteine/ 100 g (linte fiartă)

7. Fasole boabe:- 8-9 gproteine/ 100 g (fasole fiartă)

8. Hrişcă: – 6-7 g proteine/ 100 g (hrişcă fiartă)

9. Paste făinoase integrale: – 6-8 gproteine/ 100 g ( paste fierte)

10. Orez:- 6-8 gproteine/ 100 g (orez fiert)

11. Mazăre:- 4 g proteine/ 100 g (mazăre fiartă)

12. Quinoa: – 4 g proteine/ 100 g(quinoa fiartă)

13. Cous-cous: – 4 g proteine/ 100 g(cous-cous fiert)

14. Porumb: – 4 g proteine/ 100 g(porumb fiert)

15. Ciuperci: – 3-4 g proteine/ 100 g

16. Cartof: – 2-4 g proteine/ 100 g (cartof gătit)

17. Lapte de soia/ iaurt: – 3 g proteine/ 100 ml/g

18. Frunze verzi – spanac; stevie; urzici; leurda :- 2-3 g proteine/ 100 g (frunze fierte)

19. Germeni de soia: – 2 gproteine/ 100 g

20. Avocado: – 2 gproteine/ 100 g