12 mirodenii care dau gust mâncării

În viaţa de zi cu zi sau când urmezi o dietă, trebuie să fii creativă. Iată câteva sugestii pentru a obţine un maximum de arome din alimente, fără adaos de grăsimi sau zahăr.
12 mirodenii care dau gust mâncării

În viaţa de zi cu zi sau când urmezi o dietă, trebuie să fii creativă. Iată câteva sugestii pentru a obţine un maximum de arome din alimente, fără adaos de grăsimi sau zahăr.

Busuiocul

Acesta oferă o savoare deosebită preparatelor pe bază de roşii. Este excelent şi pentru carnea de pui.

Ardeiul Cayenne 

Un vărf de cuţit este uficient pentru a înviora chilli, spaghetele vegetale şi sosurile de salate. E important de ştiut că acest condiment îţi poate suprima pofta de mâncare. Membrii unui grup de bărbaţi şi femei cărora li s-au administrat 90 de miligrame de ardei cayenne cu jumătate de oră înainte de masă s-au simţit mai sătui şi şi-au redus aportul de calorii şi grăsimi, potrivit unui studiu care a apărut în numărul din iunie 2005 al International Journal of Obesity. 

Arpagicul

Adaugă 1 parte de arpagic tocat la 3 părţi de spanac şi fierbe su înăbuşă timp de 3 minute.

Scorţişoara

Presară această mirodenie dulce peste terciul de ovăz, pe cerealele fierbinţi sau în cafea. Un studiu publicat în 2003 în Diabetes Care relata că un singur gram de scorţişoară reduce nivelul glucozei şi al colesterolului la persoanele care suferă de diabet de gradul 2.

Mărarul

Cunoscut mai mult ca plantă folosită la murături, mărarul este delicios cu peşte, morcovi şi salate. Pentru obţinerea unui sos uşor de preparat, amestecă iaurt cu mărar şi serveşte pe felii de castravete.

Usturoiul

Dă un gust deosebit fripturilor, dar îl poţi amesteca şi în piureul de cartofi sau îl poţi adăuga în salate.

Hreanul

Lasă deoparte sosurile şi folosesşte hreanul pentru a da o savoare specială cărnii. Sau amestecă-l cu brănză de vaci, usturoi sau piper şi vei obţine un sos sănătos şi delicios.

Menta

Nimic nu se compară cu aroma frunzelor proaspete de mentă sau chiar şi a celor uscate presărate în salate sau în iaurt.

Rozmarinul

Frunzele ca nişte ace dau savoare cărnii de miel sau fructelor de mare, dar şi preparatelor din fasole, cartofi sau conopidă.

Salvia

Proaspătă sau uscată, salvia este perfectă pentru preparatele pe bază de roşii, ton, fasole, pui sau curcan.

Tarhonul

Această minunată plantă aromatică face salatele şi puiul să devină delicioase. Pentru sosurile de salate încearcă oţetul de tarhon combinat cu uleiul de in sau de măsline.

Cimbru

Membru al familiei mentei, cimbrul este excelent cu morcovi, conopidă şi carne de vită.

Bianca Poptean
Bianca Poptean
Sunt deja 10 ani de când scriu pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea ... citește mai mult
7 alimente care ard mai repede grăsimile
7 alimente care ard mai repede grăsimile
Cel mai nou articol Video:
Dr. Horia Cioflan: chirurgia robotică în afecțiunile ginecologice