Dieta de detoxifiere cu fructe, legume, lactate, cereale

Regimul se bazează pe consumul de fructe, legume, lactate şi cereale, crude(solide) şi gătite cu aport caloric calculat personalizat de aproximativ 1.200 kcal/zi.
Dieta de detoxifiere cu fructe, legume, lactate, cereale

Micul dejun = 300 kcal

Varianta 1: – lapte/ iaurt cu cereale, oleaginoase şi fructe de sezon :
                     – lapte 1,5-2% / iaurt simplu (max. 2% grăsime)- 150-200 ml/ 100-125 g= 100 kcal;
                     – cereale integrale – muesli – 2 linguri cu vârf – 15-20 g= 70-80 kcal;
                     – ananas proaspăt (sau portocale sau căpşuni sau kiwi) – 250-300 g sau banană – 150-200 g = 150 kcal

Varianta 2:  – tartine cu caşcaval şi salată verde:
                     – pâine integrală/ neagră/ secară- 40 g- (aprox 1,5 felii toast mare) = 100 kcal
                     – caşcaval – normal 25-30% grăsime – 50- 60 g= 200 kcal sau dietetic 16-18% grăsime -70-80g= 200 kcal
                     – salata verde/ iceberg/ andive- 100 g= 15 kcal.

Varianta 3: – mozzarella/ caş degresat cu roşii,ardei, măsline :
                     – branză mozzarella light (8-10%-12%) în zer/ caş degresat -120 g= 200 kcal
                     – roşii şi/ sau ardei gras verde/ roşu – 300 g=70-80 kcal
                     – măsline- 50 g= 50 kcal; ierburi aromatice şi condiment după gust: busuioc, oregano, pătrunjel, mărar, usturoi, sare, piper, etc.

Varianta 4:  – prajiturică cu brânză :- brânză cottage/ Făgăraş cu fructe uscate şi dulceaţă dietetică :
                      – brânza Făgăraş ( 2-max 5% grăsime) – 200 g = 200 kcal
                      – fructe uscate bucăţele (amestecate) – 3-4 caise uscate/ 3-4 prune/ 3-4 smochine/ 3-4 curmale= 100 kcal
                     – dulceaţă / gem de fructe pentru diabetici (fără zahăr) – 1-2 linguriţe (1 linguriţă =10 g) = în total cam 20 g dulceaţă= 30 kcal .


Gustarea de dimineaţă= 100 kcal

Varianta 1: – 25-30g de oleaginoase: migdale; nuci; caju; fistic- crude, fără sare

Varianta 2: – 1 porţie de fruct la alegere :
– 250-300 g de :  grapefruit/ pepene galben/ pepene roşu/ lămâi/ căpşuni SAU
–  150-200 g de : portocale/ mandarine/ pomelo/ kiwi/ ananas/ caise/ piersici/ nectarine/ zmeură/ fructe de pădure/ măr verde, SAU
–  100-150 g de : banane/ struguri/ prune/ pere/ gutui/ fructe exotice (mango, papaia, smochine, curmale).

Cel mai nou articol Video:
Dr. Laura Davidescu: greșeli care ne îngrașă
Recomandări: