Strugurii, 5 motive să îi consumi zilnic în sezon

Numeroase studii relevă că strugurii au compuși ce luptă împotriva instalării celulelor canceroase în organism. Consumați-i proaspeți, alegeți struguri locali.
23.09.2020 | Autor: Mădălina Drăgoi

La prima mea vizită în viile din Piemonte, Italia, în cochetul orășel Canale aflat la poalele unor vii nemărginite, am auzit asta: „Strugurii sunt aurul nostru”. Și m-am tot gândit de atunci la însemnătatea cuvintelor ce erau rostite din inimă.

Strugurii au salvat viața economică a multor regiuni de-a lungul istoriei și mapamondului. Vinul influențează în multe feluri viața oamenilor, depinde de cantitate…. Însă strugurii nu sunt valoroși doar pentru vin ci și pentru nutrienții pe care îi conține fiecare boabă. Nu am putut să nu mă gândesc și la zecile de hectare de vii din România care nu au mai fost îngrijite și și-au găsit sfârșitul…

La cules de struguri – terapie pentru minte

O plimbare prin vii în plin sezon de recoltă a strugurilor are ceva magic. Ai acel sentiment al fertilității naturii și al priceperii oamenilor. Ok, și al plăcerii și culturii de a bea vin bun. Piemonte este renumit în toată lumea pentru vinurile sale. Dar și pentru iubirea cu care se îngrijesc viile. Iar strugurii, oh strugurii… Merită să îi folosești pentru o cură de sănătate și frumusețe. Din cap până în picioare.

Gândiți global, alegeți struguri local

Deși îi găsim în fiecare sezon în piețe, la supermarketuri proaspeți sau sub formă de stafide ori compot sau dulceață, cel mai indicat este să consumăm strugurii în sezonul lor și din surse locale. Dacă se poate chiar imediat după ce au fost culeși. Se spune că strugurii îngrașă, ei bine depinde de cantitățile consumate și de alimentele care acompaniază o gustare din struguri.

150 g de struguri au aproximativ 100 de calorii, din care aproximativ 27 g carbohidrați, proteine 1 g, fibre 1, 5 grame și 0,2 grame grăsimi. Strugurii sunt bogați în vitamina C , 150 g conțin 27% din doza zilnică recomandată. De asemenea, au și un conținut important din vitamina K (28% din doza zilnic recomandată). De asemenea, minunatele boabe mai au în compoziție și vitamine din grupul B, cupru, potasiu.

Nu aruncați coaja și semințele strugurilor, ele conțin nutrienți și antioxidanți valoroși

Strugurii au peste 1.600 compuși benefici. Cei mai mulți sunt concentrați în semințe și coaja de struguri. Deci nu aruncați coaja de struguri. O cură cu struguri este recomandată și pentru a contracara efectele radicalilor liberi. Stresul oxidativ este asociat cu boli cronice precum diabet, afecțiuni ale inimii sau stres oxidativ.

Vinul roșu este asociat cu o inimă sănătoasă

Strugurii roșii conțin o cantitate mai mare de antioxidanți care se păstrează și după ce strugurii au fermentat, ceea ce îi conferă vinului roșu și mai multe calități. Consumul moderat de vin roșu alături de un stil de viață activ, alimentație sănătoasă este asociat și cu sănătatea inimii.

Din struguri faceți și must dar și măști pentru față acasă

De asemenea, nu vă feriți să faceți acasă must din struguri foarte bine spălați. Poate fi consumat și de către copiii. Doamnele și domnișoarele pot face măști din boabe de struguri negri și un albuș de ou mixate cu ajutorul unui blender (se folosesc și semințele de struguri pentru mască). Masca se lasă un sfert de oră să acționeze și se clătește cu apă călduță.

Fotografii: Mădălina Drăgoi