Vrei să faci mişcare în pauza de prânz? Iată la ce să te aştepţi

Exerciţiile fizice practicate în timpul zilei te ajută să te concentrezi mult mai bine şi să dai mai mult randament la locul de muncă.
Vrei să faci mişcare în pauza de prânz? Iată la ce să te aştepţi

Dacă te hotărăşti să practici exerciţii fizice în pauza de prânz te poţi aştepta la întrebări de genul: “Ce crede şeful tău despre asta?” sau „Sari peste masa de prânz?” ori „Tu nu transpiri?”, din partea colegilor sau a prietenilor.

Mulţi pot încerca să te descurajeze în acest demers, important este să ai voinţă şi să te menţii pe drumul pe care l-ai ales. Să-ţi faci timp pentru mişcare este o provocare destul de mare în zilele noastre. De aceea, e bine să profiţi de câte ori ai ocazia pentru a face sport. Cu siguranţa o să fie o sarcină dificilă, dar cu puţină planificare sunt şanse mari să reuşeşti, important este să-ţi dai toată silinţa.

Exerciţiile fizice practicate în timpul zilei te ajută să te concentrezi mult mai bine şi să dai mai mult randament la locul de muncă. Stresul se evapora ca prin minune, eşti mult mai calm, atent, productiv şi inspirat. Înainte să faci acest pas este indicat să ai o conversaţie sinceră cu şeful tău. Îi explici planul tău, îl asiguri că toate sarcinile vor fi efectuate la timp şi că această activitate nu-ţi influenţează în rău munca. E bine să ştie şi că eşti în permanenţă la curent cu ceea ce se întâmplă la birou, în cazul unei urgenţe sau situaţii neprevăzute.

Sportul în pauza de prânz poate presupune şi ore suplimentare de muncă. E posibil să nu ai timp să termini toate sarcinile din ziua respectivă, dar este un sacrificiu pe care trebuie să ţi-l asumi, pentru ca planul personal şi cel profesional să se echilibreze.

Nu trebuie să pierzi din vedere nici faptul că în aproximativ 60 de minute trebuie să-ţi efectuezi corect exerciţiile fizice, dar şi să-ţi mânânci pacheţelul adus de acasă şi preparat într-un mod sănătos, dacă vrei ca eforturile tale să aibă rezultate. Prioritizarea te ajută să faci faţă unui program epuizant. Ideal este ca sala de fitness, parcul sau pista de atletism (indiferent ce alegi) să fie cât mai aproape de locul de muncă, pentru a câştiga cât mai mult timp.

Ce trebuie să ai în geanta de sport?

Exerciţiile fizice epuizante cu siguranţă îţi vor solicita glandele sudoripare şi, cum era de aşteptat, vei transpira abundent. Şamponul uscat este ideal să-l foloseşti după fiecare sesiune de antrenament. Pentru că nu ai timp să-ţi speli podoaba capilară de fiecare dată când faci sport, să apelezi la acest produs cosmetic este o idee salvatoare. Un duş rapid este tot ce ai nevoie. Pe lângă acest produs e bine să ai şi şerveţele demachiante, deodorant, produse esenţiale de makeup, gel de duş, prosop, haine de schimb, etc.

Ideal este să-ţi pregăteşti de seara felurile de mâncare pe care le iei cu tine la serviciu. Cu o oră înainte de prânz poţi consuma câteva legume şi puţină brânză sau un ou fiert, migdale, baton proteic. Iar după ce te întorci de la antrenament poţi opta pentru un sandviş, salată, supă. E recomandată şi o mică gustare: două tablete mici de ciocolată neagră, unt de arahide sau fructe de pădure. Astfel mănânci puţin şi des pentru a avea energie întreaga zi.

De ce este o alternativă bună să faci sport în pauza de prânz?

Specialiştii susţin această practică, mai ales că statul pe scaun ne scurtează viaţa. Atunci când stai pe scaun pentru lungi perioade de timp nu îţi afectezi doar spatele, ci şi postura, circulaţia sângelui, muşchii, nervii, ochii, creierului. Sedentarismul pe timp îndelungat este asociat cu un procentaj mai mare cu 15-20% de deces din orice cauză (infart, cancer) şi cu 90% risc crescut de diabet, în special de tipul II.

Alte efecte adverse asociate ale statului pe scaun includ blocajul şoldurilor, muşchi abdominali moi, minte înţeţoşată, dureri de gât, dureri de spate şi umeri, coloană vertebrală inflexibilă, gât înţepenit, circulaţie perfică proastă, mai ales la nivelul picioarelor, obezitate în lipsa mişcării, pancreas suprasolicitat, oase fragile.

Câteva beneficii ale sportului asupra sănătăţii

Sportul afecteazã hormonii apetitului, anumite şedinţe (de exerciţiu aerobic, mai degrabă decât de cel non-aerobic) declanşează eliberarea peptidei YY, hormon care suprimă apetitul. De asemenea, exerciţiile fizice “repară” senzitivitatea neuronilor implicaţi în controlul saţietăţii, cei care ne transmit nouă informaţia că suntem plini, gata cu mâncatul. Automat, asta duce la mai puţine alimente consumate şi pierdere în greutate.

Persoanele care suferă de artrită şi fac mişcare scapă de durere şi de oboseală, îşi îmbunătăţesc funcţiile extremităţilor. Exerciţiile fizice au numeroase beneficii: stimuleazã sistemul imunitar, reduc inflamaţiile intestinale şi contribuie la reducerea nivelului de insulinã.

Sportul reduce considerabil depresia şi anxietatea. Întăreşte oasele, inima, muşchii, întregul sistem cardio-respirator. Creşte încrederea în sine şi autosatisfacşia. Reduce considerabil efectele stresului. Îmbunătăţeşte rezistenţa fizică şi concentrarea psihică. Ajută la coordonarea mişcărilor, simţul echilibrului şi flexibilitatea coloanei vertebrale şi mobilitatea articulaţiilor. Revigorează activitatea sexuală. 

Sistemul nervos beneficiază într-o mare măsura de efectele activităţii fizice. Calitatea şi durata som¬nu¬lui sunt considerabil îmbunătăţite de orice efort fizic.  Dezvoltarea simţului estetic este un efect secundar al practicării sportului.

Yoga şi beneficiile asupra stresului
Yoga şi beneficiile asupra stresului
Cel mai nou articol Video: