Streching-ul slabeste muschii

Dezvoltarea flexibilitatii este importanta pentru evitarea accidentelor sportive, dar momentul ideal pentru efectuarea miscarilor de streching este dupa, si nu inaintea exercitiilor de forta.
Streching-ul slabeste muschii
Streching-ul slabeste muschii

Strechingul inainte de orice activitate fizica poate dauna, avertizeaza oamenii de stiinta. Ei au descoperit ca exercitiile de incalzire prin intinderea muschilor pot, de fapt, sa slabeasca puterea acestora.

Mult timp s-a crezut ca obiceiul de a face intinderi statice ale muschilor pentru 20-30 de secunde este benefic pentru incalzirea muschilor. Acum insa, cercetatorii de la Universitatea din Las Vegas atentioneaza ca strechingul nu ar mai trebui incurajat.

Descoperirile lor evidentiaza faptul ca intinderile obisnuite ale tendoanelor de la genunchi si a muschilor coapsei pot duce la slabirea muschilor piciorului, reducand astfel performanta. Dezvoltarea flexibilitatii este importanta pentru evitarea accidentelor sportive, dar momentul ideal pentru efectuarea miscarilor de streching este dupa, si nu inaintea exercitiilor de forta.

Exista si alte studii ce sustin aceasta descoperire. Cu ajutorul lor, cercetatorii au constatat ca strechingul scade puterea muschilor cu pana la 30%. Strechingul realizat chiar si numai cu un picior reduce puterea amandurora, pentru ca sistemul nervos central se revolta impotriva miscarilor.

Incalzirea corecta, potrivit expertilor, ar trebui sa presupuna doua lucruri: destinderea muschilor si a tendoanelor pentru a mari capacitatea de miscare a diferitelor articulatii si incalzirea organismului.

Pentru a creste temperatura corpului, incalzirea ar trebui sa inceapa cu exercitii de aerobic si jogging usor, recomanda cercetatorii.

Citeste si Simona Brancusi – 5 super exercitii Pilates
                  Mersul pe jos iti distruge picioarele?