Forma maxima in familie

Prezentatoarea de la postul de televiziune prima ne divulga cateva dintre secretele siluetei.
Forma maxima in familie
Forma maxima in familie

Cateva exercitii si kilogramele in plus acumulate de Craciun si Revelion pot deveni rapid istorie. Ne demonstreaza acest lucru realizatorul emisiunii de la Prima TV „Sport, dieta si o vedeta” si fiul ei.

Supla, dupa Sarbatori

Florentina a facut sport de performanta pana la 18 ani. Apoi a terminat Facultatea de Edu­catie Fizica si in 1989 a deschis in Resita pri­mul ei club de aerobic. Sfatul ei dupa atata experienta? „Mai bine 20 de minute de exer­citii fizice in fiecare zi decat o ora de miscare executata sporadic.

Musculatura raspunde mai bine la efortul constant.” Iata cateva idei dupa excesele de Sarbatori. „Incepe programul cu 5 minute de alergare usoara. Continua cu acest exercitiu: stai cu picioa­rele departate si apropie antebratele in drep­tul pieptului. Mentine coatele lipite si im­pinge bratele spre tavan.

Faci 3 serii a cate 30 de repetari. Pentru fese, este ideal sa stai cu picioarele departate si sa executi o semi­genuflexiune cu spatele drept si bratele ina­inte, la nivelul pieptului. Si o miscare din tae bo care te scapa de aripioare: din semige­nuflexiune, cu bratele pe langa trunchi, exe­cuti lovituri cu piciorul drept de 20 de ori si cu piciorul stang tot de 20 de ori.“

Doar talia

Scapa de colacelul din jurul taliei astfel: stai pe spate cu palmele la ceafa, piciorul drept sprijinit pe podea, iar stangul indoit peste dreptul, executa un echer, ridicand in acelasi timp trunchiul si piciorul de pe covor.

Faci exercitiul de 20 de ori pentru fiecare picior. Apoi stai culcata lateral, cu piciorul stang intins si dreptul indoit inspre piept si executa un echer lateral ridicand trunchiul de pe covor concomitent cu intinderea picioarelor si ridicarea lor la 45 de grade. De 10 ori.

Ulterior, intinde-te pe abdomen cu genunchii indoiti si picioarele incrucisate, pozitioneaza palmele in lateralul pieptului si executa o semiflotare. Executa 3 serii a cate 8 repetari. Daca apar dureri in zona lombara, desprinde bazinul de pe covor.

Gimnastica pentru tineri

„Adolescentii au nevoie de exercitiu fizic pentru ca au tendinta de a sta mult timp intr-o pozitie incorecta si astfel riscul de a aparea deformari ale coloanei vertebrale este foarte mare”, spune Florentina. Periodic, ea ii arata fiului ei Loren cate un nou exercitiu.

„Cand am fost insarcinata, am facut sport pana la nastere si a fost excelent pentru mine”, povesteste ea. Acum, copilul ei este un adolescent de 16 ani. „Loren s-a urcat pe schiuri de la 3 ani. Acum, in weekend-uri si in vacante, mama si fiul fac impreuna exercitii.

„Loren a crescut foarte mult in ultimii 2 ani, are 1,88 cm si trebuie sa faca exercitii speciale pentru muschii spatelui. De curand, am lansat un CD, «Sport cu Florentina – Exercitii pentru tine & copilul tau», care contine un program care poate fi executat de mama impreuna cu copilul ei”, spune ea.

Alaturi de sport, adolescentii trebuie sa aiba o hrana adecvata ritmului ametitor de crestere. „Am creat impreuna cu partenerii mei un amestec de fructe uscate si seminte, o alternativa pentru elevi. Eu consum zilnic nuci, migdale, alune, seminte de dovleac, toate crude. Si Loren a invatat ca trebuie sa manance sanatos, asa ca el prepara sucurile de legume si fructe pe care le bem zilnic.”

Aceste exercitii tonifica musculatura spatelui si determina adolescentii sa adopte o pozitie corecta. Ridici un ge­nunchi la piept in timp ce duci palmele la ceafa si men­tii pozitia 3 secunde (de 30 de ori). Apoi executi semi­genuflexiuni cu spatele drept – 3 serii a cate 20 de re­petari. Si termini culcat cu genunchii indoiti ridicand trunchiul si mentinand spatele drept. Executa 3 serii a cate 20 de repetari.

Citeste si Scapa de burtica pana la primavara!
                  Daca alerg cu spatele, slabesc mai usor?

Foto: CRISTINA NICHITUS

Gimnastica in apa usureaza nasterea
Gimnastica in apa usureaza nasterea