Florin Neby, fost campion mondial la gimnastică masculină: „Cântarul, un mare mincinos!”

De acum celebră, lupta cu dieta, cu noi înşine sau cu mersul la sală poate fi câştigată mai uşor cu ajutorul sfaturilor date de fostul campion mondial şi european la gimnastică masculină, Florin Neby.
Autor: Paula Rotaru
Florin Neby, fost campion mondial la gimnastică masculină: „Cântarul, un mare mincinos!”

Pentru mulţi dintre noi, noul an a început şi cu câteva kilograme în plus cauzate de festinele culinare de sărbători şi de petrecerile de revelion.

Cel mai important este să luăm atitudine şi să nu amânăm intrarea în forma fizică dorită.

De acum celebră, lupta cu dieta, cu noi înşine sau cu mersul la sală poate fi câştigată mai uşor cu ajutorul sfaturilor date de fostul campion mondial şi european la gimnastică masculină, Florin Neby.

Florin are o experienţă de peste 20 de ani în gimnastică, domeniu în care a obţinut zeci şi zeci de medalii naţionale şi internaţionale, fiind campion european şi mondial la gimnastică masculină şi Maestru Emerit al Sportului în România.

După ce a încheiat cariera de sportiv profesionist, Florin Neby a dezvoltat mai multe proiecte ce au a face cu sportul.

A făcut parte din trupa Aeros, al cărei show a fost comparat cu cel al trupei Cirque de Soleil, performând în întreaga lume şi apărând în cele mai prestigioase publicaţii, inclusiv pe prima pagina a renumitului New York Times.

Florin Neby este personal trainer având un concept unic de antrenament ce implică creativitate, motivaţie şi un psihic puternic. Mai multe detalii aici.

Antrenorul de la Neatza cu Răzvan şi Dani – Antena 1 precizează că pentru mulţi dintre noi ”cel mai greu este să începi să faci mişcare, eu cred însă că este doar un prim pas, într-adevăr unul important, pentru care trebuie să depui un efort destul de mare. Majoritatea oamenilor amână prima şedinţă la sală crezând că începutul săptămânii, lunii sau anului este perioada optimă, dar de fapt este doar o greşeală pe care foarte mulţi dintre noi o facem.”

Florin distruge şi miturile cu privire la timingul de start al unei diete: ”Organismul nu are mai multe rezultate dacă începi să faci sală la data de întâi a oricărei luni şi nici nu vine un miracol dacă începem să mâncăm sănătos din ziua de luni. Oricare zi din săptămână şi oricare oră a zilei sunt optime pentru a începe să mâncăm sănătos şi să facem sport. Să nu uităm totuşi că acest început este doar o etapă şi mai sunt încă alte două, în această ecuaţie”.

Personal trainerul punctează cele mai importante etape pentru mersul la sală:

În ideea că deja am făcut pasul de a merge la sală, urmează etapa de a fi consecvent, pentru că numai aşa rezultatele vor  apărea. Consecvenţa în acest domeniu înseamnă să faci de minimum 3 ori pe săptămână mişcare la cel putin 60% din capacitatea ta de efort fizic şi să mănânci regulat alimente sănătoase, dacă se poate de sezon şi în cantităţi moderate. Nu uitaţi că regula de bază în alimentaţie este „puţin şi des”.

Un alt pas extrem de important, dar cu siguranţă foarte greu de realizat, este păstrarea rezultatelor obţinute până în prezent. De cele mai multe ori, se întâmplă să vedem apropiaţi sau cunoştinţe care au reuşit să slăbească, să acumuleze masă musculară sau să obţină o muscultatură mai vizibilă (tonifiere), dar care nu au puterea să reziste tentaţiilor şi să rămână la forma câştigată.

Pentru a reuşi să ne menţinem fit, nu trebuie să ne restricţionăm de la tot şi să mâncăm doar frunze şi carne şi să murim în sală. Aceasta este o mentalitate pe care mulţi oameni o au. Greşit! O dată pe săptămână putem avea o masă cu ceea ce poftim noi mai mult „cheat meal”, dar foarte important este ca în restul zilelor să respectam programul alimentar, care ne-a adus rezultate.

„Cea mai mare plăcere a mea este să văd oamenii zâmbind atunci când vin să le fac măsurători după fiecare program. Când un om intră la mine în sală pentru prima oară, rolul meu este de a ajuta persoana să-şi stabilească clar un obiectiv şi a-i arăta cel mai uşor drum pentru a-l atinge.

În cazul celor ce vor să înceapă acest drum singuri, le propun să arunce cântarul la gunoi şi să-şi urmărească rezultatele făcându-şi poze în oglindă, la intervale de o lună de zile. Doar aşa îţi poţi da seama dacă alimentaţia aleasă este potrivită pentru organismul tău şi antrenamentul este unul eficient.

Nu există astfel de afirmaţii: eu nu o să fiu fit niciodată, există doar eu nu vreau îndeajuns de mult.

Şi, ca să supăr foarte multe persoane, da, cântarul este un mare mincinos!”, a adăugat Florin.