Sport news

articol
Autor: Paula Rotaru
Sport news
Sport news

Sedentarismul imbatraneste prematur
Persoanele care fac mai mult sport in timpul liber par cu zece ani mai tinere din punct de vedere biologic decat cele sedentare, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici. La el au participat 2.401 perechi de gemeni, barbati si femei. Au oferit informatii despre nivelul de activitate fizica efectuata, iar cercetatorii le-au prelevat mostre de ADN pentru a examina lungimea telomerilor din globulele albe. Telomerii sunt „pachete” de ADN plasate la capetele cromozomilor care au rolul de a impiedica dezintegrarea acestora, respectiv de a intarzia procesul imbatranirii. Telomerii din mostrele prelevate de la persoanele care au efectuat mai putina activitate fizica in timpul liber erau mai scurti decat cei ai celor care faceau mai mult sport, au constatat cercetatorii.

Sportul, leac pentru diabetici
Un studiu a demonstrat ca sindromul metabolic si diabetul de tipul 2 pot fi controlate cu ajutorul schimbarilor stilului de viata. La cercetare au participat 31 de barbati care au mancat multe fibre si alimente fara grasimi, fara limita la calorii. De asemenea, au facut 45 – 60 de minute de miscare usoara zilnic. Dupa numai 3 saptamani, s-au vazut imbunatatirile, desi greutatea participantilor a ramas neschimbata.

Meniul celor care merg la sala
E destul de greu sa impaci mersul la sala de sport cu un program zilnic infernal, mai ales ca trebuie sa ai grija ce si cand mananci. Anumite alimente consumate la ore gresite inainte sau dupa exercitii iti pot crea numai probleme (indigestii, lipsa de energie, stari de voma). Trebuie stiu ca mesele imbelsugate raman in stomac pana la 4 – 6 ore, iar cele usoare, cum ar fi gustarile, intre 1 si 2 ore. Ideal este sa nu consumam nimic cu 2 ore inainte de a ajunge la sala, iar ceea ce consumam sa fie bogat in carbohidrati si sarac in grasimi (supe de pui, iaurturi, fructe – in special banane si portocale, covrigei, cereale si multe lichide). Apoi, cel putin o ora dupa exercitii este bine nu pui nimic in gura. Dar in acest timp, bea sucuri fresh si apa din belsug. La masa de dupa sport, consuma multe proteine.

 

Tags:
Antrenoare de top cu rezultate excelente
Antrenoare de top cu rezultate excelente