Mit şi adevăr despre creatină

Creatina nu este un steroid, este o combinaţie de aminoacizi produsă de ficat, rinichi şi pancreas. Se găseşte în mod natural în muşchi, carne roşie şi peşte, deşi într-o cantitate mai mică faţă de varianta pudră care se vinde pe site-urile şi magazinele cu profil bodybuilding. Cum funcţionează creatina? Aceasta reduce oboseala transportând o doză mare de energie celulelor, de aceea este folosită la antrenamente intense. Mai jos, îţi dezvăluim câteva lucruri despre creatină.
Mit şi adevăr despre creatină

Creatina nu este un steroid, este o combinaţie de aminoacizi  produsă de ficat, rinichi şi pancreas. Se găseşte în mod natural în muşchi, carne roşie şi peşte, deşi într-o cantitate mai mică faţă de varianta pudră care se vinde pe site-urile şi magazinele cu profil bodybuilding.

Cum funcţionează creatina? Aceasta reduce oboseala transportând o doză mare de energie celulelor, de aceea este folosită la antrenamente intense. Mai jos, îţi dezvăluim câteva lucruri despre creatină.

Creatina este similară steroizilor anabolici.
Mit. Steroizii imită testosteronul şi este interzisă în competiţiile olimpice, pe când creatina nu este.

Creatina ajută la creşterea masei musculare fără a face sport.
Mit. S-au văzut mici îmbunătăţiri la copiii cu distrofie musculară, chiar dacă nu făceau exerciţii, dar un efect vizibil îl are în combinaţie cu un antrenament intens.

Creatina poate crea probleme gastrointestinale.
Adevăr. Deşi sunt rare, studiile arată că 5-7% dintre persoane se pot confrunta cu dureri de stomac, diaree sau ambele.

Creatina te poate ajuta să alergi mai repede.
Mit. Creatina ajută atleţii ale căror fibre musculare se contractă mai rapid. Dacă activitatea pe care o faci nu implică o contractare rapidă a fibrelor musculare, nu ai nevoie de creatină.

Creatina te ajută să iei în greutate.
Adevăr. Creatina atrage apa în muşchi şi îi face să pară mai mari. „Două treimi dintre utilizatorii de suplimente cu creatină iau în greutate  între 0,8-2,9%, în primele zile“, spune dieteticianul sportiv Christine Rosenbloom.

Nu e bine să iei creatină în cantităţi mari.
Adevăr. „Nu este normal să iei mai mult de 20 grame pe zi, timp de o săptămână sau şapte grame pe zi, timp de câteva luni“, spune Mark Tarnopolsky, de la McMaster University Medical Center in Ontario. Ca orice alt aliment în exces, poate crea probleme de sănătate.

5 exerciţii pentru un abdomen perfect
5 exerciţii pentru un abdomen perfect