Miscarea ne fereste de infarct

Si nu vorbim aici numai de exercitii grele care sa dureze neaparat o ora zilnic, ci de o simpla plimbare usoara de o jumatate de ora.
Miscarea ne fereste de infarct
Miscarea ne fereste de infarct

Si nu vorbim aici numai de exercitii grele care sa dureze neaparat o ora zilnic, ci de o simpla plimbare usoara de o jumatate de ora.

Cercetatorii americani au urmarit vreme de 18 ani, peste 60 de mii de persoane. Studiul a demonstrat ca barbatii „in forma”, care faceau activitati fizice regulate si oarecum mai grele, prezentau cu 40% mai putine riscuri de a avea un infarct. Femeile – 43%. Iar cei care faceau miscare usoara, aproximativ 30 de minute pe zi, aveau 15 – 30% mai putine riscuri in cazul barbatilor si 23 – 57%, doamnele.

Cine merge la sala cand si cand, mai rau se ingrasa

Daca nu mergem constant la orele de sport si le reluam peste cateva zile sau saptamani, kilogramele pe care le acumulam in perioada in care nu calcam pe la sala se depun mai rapid si sunt mult mai greu de dat jos. Cheia succesului este sa ne tinem pe cat posibil de sala, sa avem acelasi program de miscare. In caz contrar, exercitiile menite sa ne ajute sa slabim nu-si mai ating scopul, pentru ca sunt deseori intrerupte (stim cu toate cum e sa incepi in forta un abonament cu 12 sedinte si sa bifezi intr-o luna 9, apoi 4, apoi 2…).

Sportul prelungeste viata

Cei care fac miscare regulat prezinta un risc mult mai scazut de mortalitate chiar daca sunt supraponderali sau obezi, in comparatie cu persoanele care au o greutate normala, dar nu fac pic de sport. Stirea vine din Carolina de Sud, unde expertii au studiat aproximativ 3.000 de persoane trecute de 60 de ani si au tras concluzia ca persoanele care nu se omoara cu exercitiile fizice au o rata de deces de 4 ori mai mare decat a celor care au facut si inca fac miscare. Si asta indiferent de greutate. Asa ca cei grasutii cred „sunt gras si nu ma pot abtine de la mancare, ce rost are sa fiu activ fizic“, ar trebui sa se gandeasca mai bine. Nu e nevoie de un antrenament drastic, ci doar de cateva zeci de minute de miscare lejera in fiecare zi.

Abdomene, abdomene si iar abdomene
Abdomene, abdomene si iar abdomene