Invata sa respiri cand te antrenezi!

Invata sa respiri cand te antrenezi!
Invata sa respiri cand te antrenezi!

Respiratia are un rol foarte important in efectuarea exercitiilor fizice. Modul in care respiri afecteaza eficienta exercitiilor pe care le efectuezi si cum te simti in timpul antrenamentului. Daca nu te concentrezi destul asupra respiratiei, exercitiile iti pot parea mai grele decat sunt cu adevarat. Este posibil sa nu inspiri suficient, ceea ce inseamna ca nu vei avea oxigenul necesar arderii grasimilor de care vrei sa scapi. Iata cateva dintre cele mai des intalnite intrebari referitoare la respiratia in timpul activitatii fizice:

In timpul fazei de efort a exercitiului, ce este cel mai bine: sa inspir sau sa expir? Majoritatea specialistilor recomanda sa expiri in faza de efort a unui exercitiu. Asta inseamna ca, de exemplu, in cazul in care iti lucrezi muschii abdominali, sa expiri cand iti ridici trunchiul.

Dar asta nu este o regula batuta in cuie. Daca te simti mai confortabil inspirand in faza de efort a unui exercitiu, poti face asta fara nici un risc. Important este sa respiri. Se intampla de multe ori ca in timpul unei activitati sa te concentrezi asupra ceea ce faci, sa ignori total respiratia si din aceasta cauza sa-i oferi organismului tau mai putin oxigen.

Ce se intampla daca nu respir destul de mult?
Poti intampina anumite probleme. Cu cat activitatea fizica este mai intensa si exercitiile mai dificile, cu atat mai mult trebuie sa respiri. Respiratia trebuie sa se incadreze intr-un tipar pe care sa il urmezi. Gaseste-ti ritmul si pastreaza-l constant. Te va ajuta sa-i oferi organismului tau cantitatea de oxigen de care are nevoie in timpul exercitiilor. Cantitatea suficienta de oxigen iti ajuta creierul sa functioneze mai bine.

Este posibil sa respir prea mult sau prea des?
In astfel de cazuri poate aparea hiperventilatia, dar este foarte putin probabil ca asta sa se intample in timpul exercitiilor fizice. Daca respiri prea des vei simti o senzatie de ameteala, intepaturi la nivelul gurii si dezechilibru, datorate hiperventilatiei. Cand mergi sau alergi, alege-ti un tipar pe care sa-l urmezi pe toata durata activitatii. Poti alege sa expiri o data la patru pasi (sau oricare alt numar care te face sa te simti confortabil). Pentru fiecare activitate pe care o faci va exista un tipar pe care sa il urmezi, care ti se va potrivi. Gaseste acel tipar si urmeaza-l.

Ar trebui sa imi tin respiratia daca ridic greutati?
Cu siguranta, nu. Tinandu-ti respiratia in timpul unei activitati fizice intense poti determina cresterea presiunii sanguine destul de mult. De asemenea, poti reduce circulatia sangelui spre creier si creste presiunea la nivelul pieptului – ambele fiind periculoase in timp ce faci exercitii.

Cel mai bun sfat este acela de a-ti constientiza respiratia in timpul exercitiilor. In majoritatea cazurilor este recomandat sa inspiri pe nas, dar trebuie sa realizezi ca atunci cand activitatea este mai intensa, cantitatea de aer pe care o poti inspira pe nas pote fi mai mica decat cantitatea de care ai nevoie. De aceea, daca este necesar, poti inspira pe gura. Cu cat acorzi o importanta mai mare exercitiilor tale, cu atat trebuie sa acorzi mai multa atentie respiratiei. Prin urmare, acorda importanta cuvenita respiratiei si te vei bucura mai mult de sedintele tale de antrenament.
 

Exercitiile fizice alunga insomnia
Exercitiile fizice alunga insomnia