Eşti o împătimită a fitnessului? Ai grijă la articulaţii!

Exagerarea în practicarea oricărui exerciţiu poate fi dăunătoare. Exerciţiile anaerobice nu ar trebui practicate mai mult de 30 de minute şi mai des de 3-4 ori pe săptămână de orice persoană cu vârsta peste 25 de ani, fără a consulta în prealabil un doctor. Cert este că, moderaţia se impune şi atunci când faci sport.
Eşti o împătimită a fitnessului? Ai grijă la articulaţii!

 

Exagerarea în practicarea oricărui exerciţiu poate fi dăunătoare. Exerciţiile anaerobice nu ar trebui practicate mai mult de 30 de minute şi mai des de 3-4 ori pe săptămână de orice persoană cu vârsta peste 25 de ani, fără a consulta în prealabil un doctor. Cert este că, moderaţia se impune şi atunci când faci sport.
 
Regimurile de exerciţii impuse sunt responsabile cel puţin în parte de instalarea artrozei, deşi şi lipsa acestor exerciţii poate fi un factor declanşator, susţin specialiştii. |n majoritatea cazurilor există şi alţi factori predispozanţi, cum sunt obezitatea, bolile articulare. Articulaţiile lezate ca urmare a poliartritei reumatoide, hemofiliei sau gutei pot fi şi ele afectate.

Cartilajul articular în articulaţiile artrozice se uzează treptat, lăsând osul descoperit. Simptomele apar treptat, începând cu vârsta mijlocie, iar persoanele care fac în mod regulat exerciţii fizice îşi pot intensifica activitatea fizică în încercarea de a amâna pe cât posibil procesul de îmbătrânire. Totuşi, un program intensiv poate afecta ulterior articulaţiile.

Atenţie! Nu doar când durerea, rigiditatea şi restricţionarea mişcărilor ar trebui să te trimită la medic. Cere ajutor în cazul tuturor traumatismelor şi odihneşte-te dacă ţi-a fost recomandat repaus. Specialiştii în fitness sunt cei mai în măsură să-ţi ofere sfaturi competente asupra exerciţiilor permise în funcţie de vârstă, condiţie fizică şi stare de sănătate.

Mai multe sfaturi pentru o stare bună de sănătate găsiţi în volum “Oasele”, www.all.ro.

 
 
 
 
Sandra Izbaşa, o gimnastă de aur
Sandra Izbaşa, o gimnastă de aur