Desirée Halaesh, instructor yoga în Bali: Cum să atenuezi durerile de spate prin asane blânde de yoga

Asanele blânde din yoga sunt potrivite pentru calmarea durerilor de spate. Un instructor de yoga român din Bali indică exercițiile potrivite
26.11.2020 | Autor: Mădălina Drăgoi
Desirée Halaesh, instructor yoga în Bali: Cum să atenuezi durerile de spate prin asane blânde de yoga
Desirée Halaseh: Asanele blânde de Yoga atenuaeză durerile de spate

Durerile de spate – o problemă a omului modern. Cauza durerilor de spate trebuie investigată, iar în funcție de recomandările medicilor și specialiștilor în fizioterapie trebuie să urmăm un stil de viață activ și să respectăm limitele corpului nostru.  Și anumite exerciții fizice practicate în yoga sunt de folos în atenuarea durerilor de spate. Am stat de vorbă despre acest subiect cu Desirée Halaesh, instructor yoga în Bali.

”A recunoaște că trupul – templu în care trăim e un sistem nu doar o colecție de părți separate e primul pas către vindecarea oricărei dureri fizice” explică Desirée Halaesh, instructor yoga în Bali. Totul din corpul uman este interconectat. ”Atunci când o mică parte nu funcționează optim atunci întregul sistem este afectat” a continuat instructorul.

Asane blânde de yoga, eficiente pentru ameliorarea durerilor de spate

Un abdomen slab tonifiat sau excesiv de încordat poate fi cauza durerilor de spate prin constrângerea mecanică a liniei frontale ale corpului. ”Mai eficient decât tipicele abdominale din fitness (cruches) sunt asanele blânde practicate pe o perioadă îndelungată de timp, exercițiile de pranayama/respirație profundă și un stil de viață activ” explică Desirée Halaesh.

Ce asane sunt potrivite pentru calmarea durerilor de spate

Cele mai potrivite asane pentru întărirea treptată a mușchilor abdominali sunt: · ”Boat Pose” – barca · ”Cat Pose” – pisica · ”Chair Pose” – scaunul · ”Dolphin Plank Pose” – plank/pozție de flotare pe coate, · ”Dolphin Pose” – delfinul · ”Happy Baby Pose” – copilașul fericit” a continuat instructorul de yoga.

Automasajul tălpilor – de folos pentru a calma durerile de spate

Ce mai putem face pentru a menține starea de bine a spatelul? ”De asemenea super minunat e și auto-masajul tălpilor și vălurirea degetelor de la picioare – pe spate, cu glezna dreaptă pe genunchiul stâng poți masa tălpile iar apoi intercalezi fiecare deget al mâinii printre degetele de la picioare într-o mișcare de val (sus-jos). Repeți apoi cu celălalt picior” a mai explicat Halaseh.