Bananele post-antrenament: cum ajută la recuperarea musculară

Află ce beneficii au bananele post-antrenament și cum le mai poți consuma în funcție de așteptările pe care le ai de la corpul tău.
23.11.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Bananele post-antrenament: cum ajută la recuperarea musculară

Multe persoane sunt de părere că bananele sunt gustări ideale post-antrenament. Sunt ușor de digerat, delicioase și conțin o combinație de nutrienți care ajută la recuperarea organismului după antrenament.

Bananele sunt o sursă foarte bună de vitamine, B6 şi C, conţin minerale şi vitamine importante precum (fier, magneziu, calciu, fosfor, vitamina A, E, acid folic şi caroten). Un  mineral pe care îl găsim în banane este manganul este  un mineral care participă la funcţiile metabolice şi la sănătatea oaselor. Bananele oferă o cantitate mare de fibre care dau senzaţia de saţietate şi ajută la optimizarea tranzitului intestinal.

Bananele ar putea ajuta la recuperarea rapidă a organismului

Bananele conțin numeroși nutrienți, sunt bogate în apă și carbohidrați, ambele ideale pentru îmbunătățirea perfomanței sportive și recuperarea post-antrenament.

Poate reaproviziona glicogenul din mușchi

Consumul de alimente bogate în carbohidrați, după antrenament, ajută la lansarea horomonului insulină, care ajută la mutarea zahărului din sânge către celulele mușchilor, unde sunt depozitate ca glicogen. De asemenea, ajută celulele mușchilor să devină mai sensibile la insulină.

Ajută organismul să folosească proteina mai eficient

Consumul de alimente bogate în carbohidrați precum bananele, alături de o sursă de proteine, imediat după antrenament este de cele mai multe ori recomandat ca un mod de a ajuta la recuperarea musculară mai eficient după un antrenament de rezistență. Carbohidrații ajută la stimularea capacității musculare de a absorbi și utiliza proteina.

Poate reduce inflamațiile

Pe lângă faptul că este bogată în carbohidrați, banana cinține și compuși benefici precum dopamină și polifenoli. Amestecul de carbohidrați și alți compuși pot ajuta la prevenirea excesului inflamației apărute în urma antrenamentului. Pentru a maximiza performanța în timpul antrenamentului, mănâncă o banană cu 30-60 de minute înainte de antrenament. După antrenament, pentru recuperare, poți mânca 1-2 banane alături de o altă sursă de carbohidrați.

Poate că dacă mănânci o banană înainte de antrenament te vei simți balonat, plin. În acest sens, înlocuiește banana cu fructe uscată, piure de fructe, băuturi sportive sau geluri. Dacă ți-ai propus să minimizezi inflamațiile și să accelerezi recuperarea post-antrenament, mănâncă o banană.