5 modalităţi de a te distra în zăpadă

Chiar daca au trecut ceva ani de cand colegii de clasa nu te mai asteapta la poarta scolii sa te frece pe fata cu zapada si apoi sa urmeze traditionala bataie cu omat, nu trebuie sa te rupi total de aceste obiceiuri de iarna. Profita de beneficiile jocurilor de iarna.
5 modalităţi de a te distra în zăpadă

Chiar daca au trecut ceva ani de cand colegii de clasa nu te mai asteapta la poarta scolii sa te frece pe fata cu zapada si apoi sa urmeze traditionala bataie cu omat, nu trebuie sa te rupi total de aceste obiceiuri de iarna. Profita de beneficiile jocurilor de iarna.

Nu trebuie sa te lasi intimidata de temperaturile primavaratice de afara crezand ca iernile geroase s-au mutat cu totul pe alte meleaguri.

Bucura-te de privilegiile acestui anotimp!  Chiar si cu zapada artificiala…

Patinaj

Anual, apar din ce in ce mai multe patinoare. Ce-i drept, multe dintre ele sunt artificiale, dar nu despre problemele incalzirii globale vorbim acum. Atentia trebuie indreptata catre beneficiile unei ore de patinaj. Pe langa distractie, faci si exercitii de aerobic. Te poti incalta cu patinele la orice varsta, nu insa si pentru a face performanta. Totusi, cu putina, vointa miscarile de baza se pot invata relativ usor. Patinajul te ajuta sa-ti mentii echilibrul si sa-ti coordonezi miscarile intr-un mod armonios. Sunt antrenati muschii abdominali, ai gambelor, ai feselor (gluteus) si tendoanele. Asigura-te ca ai facut corect incalzirea principalelor grupe de muschi, pentru a evita leziunile acestora. Dureaza 10 minute. Inainte de a iesi de pe gheata incetineste pasul, lasand astfel si pulsul inimii sa descreasca. Daca ai 60 kg si patinezi o ora arzi, 470 de calorii.

Sanius

Chiar daca nu ai talent ori echipament pentru sporturi ca patinaj sau schi, nu inseamna ca nu poti sa te bucuri de beneficiile zapezii. Retraieste senzatii din copilarie, dandu-te cu sania! Pe langa faptul ca brusc, se va instala o stare de binedispozitie, o ora la sanius te scapa de 431 de calorii daca ai in jur de 60 kg, 493 la o greutate de 70 kg sau 604 la 80 kg. Atentie! Nu experimenta cele mai abrupte partii cu sania. Surprizele neplacute sunt la tot pasul.

Relaxeaza-te cu protectie!

Ce poate fi mai placut decat sa fii la munte iarna si sa te lasi mangaiata de razele soarelui, in timp ce stai pe un sezlong? Poate acelasi lucru facut vara, la mare. Insa, ai mare grija! Ca si pe plaja, soarele in exces are un efect distrugator asupra pielii si ochilor neprotejati. La altitudine, razele ultraviolete sunt foarte puternice. Alege creme de protectie solara cu factor mare de protectie (40, 50) si ochelari de soare cu protectie 100% impotriva UV si protectie ridicata impotriva razelor infrarosii. Si ramele trebuie sa aiba o forma adaptata fetei.

Schiori, inainte!

Schiul este un sport care aduce multe satisfactii, dar foarte solicitant din punct de vedere fizic si psihic. Mai ales ca efortul se desfasoara la mare altitudine. Numarul accidentelor la schi a scazut considerabil in ultimii 10 ani datorita imbunatatirii echipamentului. Deci nu trebuie sa te zgarcesti cand achizitionezi cele necesare. Daca schiezi si ai 70 kg arzi 470 de calorii intr-o ora, echivalentul unei ciocolate.

Omul de zapada

Daca de mult nu ati mai facut ceva constructiv impreuna, invita-ti iubitul in curte sau fata blocului sa faceti un om de zapada! La final, veti constata ca uitaserati cum e sa te distrezi asa bine. In timpul activitatilor fizice prelungite, organismul secreta endorfine cu rol in reducerea stresului, crearea apetitului, a senzatiei de fericire, eliberarea hormonilor sexuali si imbunatatirea sistemului imunitar.