Un mic dejun bogat te ajută să arzi de două ori mai multe calorii

Un nou studiu arată că dacă mănânci mai mult la micul dejun vei arde de două ori mai multe calorii pe timpul zilei.
06.03.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Un mic dejun bogat te ajută să arzi de două ori mai multe calorii
FOTO: pexels.com / Un mic dejun bogat te ajută să arzi de două ori mai multe calorii

Persoanele care mănâncă mai mult la micul dejun ard de două ori mai multe calorii comparativ cu cele care mănâncă mai mult la cină, arată un nou studiu. Timp de trei zile, cercetătorii au evaluat 16 bărbaţi care alternau prin a consuma un mic dejun scăzut în calorii şi o cină bogată în calorii şi vice versa.

Pentru că ştim că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, studiile ne demonstrează din nou că ceea ce mâncăm şi ce bem la prima oră a zilei are un impact puternic asupra performanţei cognitive, a dispoziţiei şi nivelului de energie de-a lungul zilei. O nouă cercetare a Societăţii Endocrine arată că micul dejun joacă un rol extrem de important pentru sănătatea noastră generală. Persoanele care mănâncă mai mult la micul dejun ard de două ori mai multe calorii comparativ cu cele care mănâncă mai mult la cină, arată studiul publicat în Jurnalul Clinic de Endocrinologie şi Metabolism. De asemenea, nu mai apar poftele de mâncare, în special pofta de dulce.

Metabolismul, mai activ după micul dejun

Timp de trei zile, cercetătorii au evaluat 16 bărbaţi care au alternat un mic dejun scăzut în calorii şi o cină bogată în calorii şi vice versa. Astfel, au fost măsurate nivelul de foame din timpul zilei, nivelul glicemiei şi pofta de dulce. Cercetătorii au descoperit că metabolismul este mult mai activ după prima masă a zilei. Mai mult, un mic dejun bogat în calorii nu venea la pachet cu poftele din timpul zilei. Comparativ cu un mic dejun bogat, unul scăzut în calorii nu face altceva decât să accentueze pofta de dulce pe timpul zilei. În plus, cei care mănâncă mai puţin la micul dejun au tendinţa de a mânca mai mult la cină. Insulina, un hormon care ajută la transformarea alimentelor în energie şi glucoza din sânge, folosită pentru energie, erau mai mici după micul dejun decât după cină.

Dacă sari peste micul dejun, metabolismul este mai încet şi apare pofta de dulce

Potrivit cercetătorilor, dacă sărim peste micul dejun, nu avem nicio şansă să pierdem în greutate, pentru că atunci când mâncăm mai puţin în prima parte a zilei, nu va face altceva decât să ne dorim mai multe gustări pe timpul zilei, acest obicei fiind greu de controlat, în special în privinţa caloriilor consumate.