STUDIU Kangoo Jumps, sportul care te întinereşte cu 16 ani

În urma unui nou studiu s-a descoperit că persoanele care practică Kangoo Jumps pot întineri cu 16 ani ca şi vârstă metabolică.
STUDIU Kangoo Jumps, sportul care te întinereşte cu 16 ani
FOTO: shutterstock / STUDIU Kangoo Jumps, sportul care te întinereşte cu 16 ani
Sute de persoane au întinerit, în medie, cu 16 ani, ca şi vârstă metabolică, făcând exerciţii de tip Kangoo Jumps, de câte trei ori pe săptămână. Persoanele au participat la studiul KAPO – Sănătate pe Ghete şi au fost monitorizate de medici în toată această perioadă. Specialiştii au constatat nu doar că participanţii au dat jos kilogramele în plus şi că şi-au remodelat silueta, dar au reuşit să amelioreze şi chiar să elimine anumite probleme de sănătate.  
 
Studiul KAPO- Sănătate pe Ghete a fost iniţiat de Kinga Sebestyen şi de trei medici: Conf.univ.dr. Ligia Olivia Burtă, medic primar medicină de laborator, Lect.univ Dr. Dorina Maria Fărcaş, medic primar recuperare medicală, medicină fizică şi balneologie, Dr. Alin Iova – medic medicină generală, fiziokinetoterapeut, specialist recuperare sportivă şi lipoterapie.
 
Sutele de persoane au urmat antrenamente Kangoo Jumps de trei ori pe săptămână, în oraşele unde s-a derulat studiul KAPO.
 
“Au fost persoane cu vârsta între 10 şi 60 de ani care au fost selectate in studiul KAPO – Sănătate pe Ghete. Multe dintre ele au fost diagnosticate la început cu diverse probleme de sănătate, de la obezitate până la afecţiuni ale coloanei vertebrale, ori au suferit operaţii la spate sau la genunchi. Am adaptat exerciţiile pe ghete rebound pentru fiecare participant, am creat un regim alimentar flexibil, uşor de urmărit, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Am constatat schimbări radicale la nivelul diametrului taliei, al coapselor, pulpelor, genunchilor. Nivelul de colesterol a scăzut, nivelul glicemiei s-a stabilizat.
 
Participantii au respiraţia mult mai bună, au căpătat o rezistenţă mai mare la efort, dorm mai bine şi unii dintre ei ne-au declarat că nu mai sforaie. Avem, spre exemplu un medic cu un singur plămân, care ne-a declarat că a început să dea mai mult randament la serviciu, să aibă mai multă putere şi o rezistenţă mai mare la efort. Toti participanţii ne-au spus că, de când vin la antrenamente, au căpătat o stare generală de bine, sunt mai optimişti, mai sociabili, se bucura mai mult de viaţă”, declară Kinga Sebestyen.
 
Interesant este şi că vârsta metabolică a acestora a scăzut între 3 şi 21 de ani.
 
„Vârsta metabolică este o formă de cuantificare a sănătăţii, un calcul bazat pe rata metabolismului bazal. Dacă vârsta „oficială” este doar o marcă în calendar, vârsta metabolică este cea care arată dacă există o problemă în corp. Dacă vârsta metabolică este mai mică decât normalul, înseamnă că ai un corp sănătos şi puternic. La polul opus, dacă este prea mare, este timpul să ai mai multă grijă de sănătate. După vârsta metabolică, puteţi afla dacă unele procese chimice din organism au loc la parametri normali. Partea bună este că vârsta metabolică poate fi reversibilă, spre deosebire de cea convenţională, deoarece depinde de nivelul de activitate desfăşurat zilnic şi de obiceiurile nutriţionale, nu doar de moştenirea genetică. Dacă îţi scade vârsta metabolică, aceasta va deveni vizibilă în timp, iar vârsta ta biologică nu va mai fi evidentă”, adaugă Kinga Sebestyen.

Cum să scazi vârsta metabolică?

Cele mai simple metode pentru a atinge o vârstă metabolică ideală sunt:
 
Efort fizic regulat, ideal sport de 3-5 ori pe săptămână. Efortul fizic creşte eficienţa metabolismului şi îmbunătăţeşte toate funcţiile importante ale organismului, în timp ce te ajută să arăţi excelent.
 
Nutriţie corectă, bogată în antioxidanţi, vitamine şi minerale, precum legume şi fructe proaspete. Proteinele trebuie să provină din surse de calitate, precum păsări de curte sau peşte, lactate, leguminoase etc.
 
Adoptarea tehnicilor de relaxare care reduc nivelul general de stres, care poate avea un impact negativ puternic asupra metabolismului şi nivelului hormonal.
 
”Vârsta metabolică este cea care ne spune dacă suntem sau nu pe calea cea bună în ceea ce priveşte stilul de viaţă. Dacă vârsta ta metabolică este prea mare, nu trebuie să te descurajezi, ci trebuie să faci totul pentru ca timpul să-ţi întoarcă spatele”, declară Kinga Sebestyen.