Mondelēz International a anunţat lansarea primului său raport State of Snacking, un studiu global privind tendinţele consumatorilor în ceea ce priveşte rolul pe care obiceiul de a lua gustări (snacking-ul) îl joacă în întreaga lume, pentru a răspunde nevoilor în creştere ale consumatorilor: stilul de viaţă modern, dorinţa din ce în ce mai mare de conectare la comunitate şi un sentiment din ce în ce mai holistic al stării de bine.
Studiul dezvăluie creşterea snacking-ului la nivel mondial, în paralel cu cel regional, demonstrând modul în care gustările contribuie la regândirea viitorului alimentelor, prin adresarea întregii game de nevoi care există în viaţa noastră de zi cu zi.
6 din 10 adulţi din întreaga lume spun că preferă să mănânce multe mese mici pe parcursul zilei, spre deosebire de câteva mai mari (59%), consumatorii mai tineri alegând în special gustări, 7 din 10 în rândul Millennials (70%).
Date cheie din raportul (complet disponibil pe www.stateofsnacking.com) privind starea snacking-ului din 2019 includ:
• Pentru consumatorii din întreaga lume, rolul pe care alimentele îl joacă în sănătate şi starea de bine este din ce în ce mai important; oamenii au în vedere din ce în ce mai mult modul în care porţiile mai mici – gustările – le influenţează starea de bine, precum şi sănătatea fizică.
• Cu toate acestea, momentele de răsfăţ continuă să aibă un loc important în rutinele zilnice.
• Snackingul este o modalitate cheie pentru oamenii din întreaga lume să se conecteze la cultura lor şi să-şi împărtăşească sentimentul de identitate cu comunităţile şi familiile lor.
• În întreaga lume, mai mult de 8 din 10 părinţi folosesc timpul gustării ca o modalitate secundară de conectare cu copiii lor (82%).
„Vedem că adultul de vârstă medie la nivel global mănâncă acum mai multe gustări decât mese într-o zi, lucru determinat de din ce în ce mai mare de condiţionări, asociate în mare măsură cu modul în care trăim astăzi, incluzând aici o nevoie tot mai mare de comoditate, dorinţa de a împărtăşi experienţe nostalgice şi culturale extinse, preferinţe de stare de bine şi dorinţa de alegeri care variază de la sănătos la răsfăţ.” a spus Dirk Van de Put, Preşedinte şi CEO al Mondelēz International.
Acest sondaj a fost realizat online de The Harris Poll, pentru Mondelēz International, în perioada 16 – 27 septembrie 2019, pe un eşantion la nivel global de 6.068 adulţi cu vârste de peste 18 ani. Cercetarea a cuprins 12 pieţe.