Interpretare analize
Dr. Ioan Boleac Medic primar obstetrica-ginecologie

Rezultatele arata ca aveti o infectie cu Ureaplasma, iar antibiograma va arata la care antibiotice... citește

Cele mai

APLICAȚII

Calculează câte calorii poţi consuma zilnic fără să te îngraşi, află greutatea ideală, verifică în calculatorul nutrițional nutrienţii și caloriile din meniul tău sau vezi informaţiile nutriţionale din alimentele preferate.

Românii, din ce în ce mai preocupaţi de o alimentaţie sănătoasă

Românii au încredere în produsele naturale, dar le consideră mai scumpe, şi se simt mai în siguranţă cu mâncărurile gătite acasă, deoarece ştiu din ce ingrediente sunt preparate, şi spun că în următoarele 6 luni vor cumpăra mai multe fructe şi legume, apă, seminţe, iaurt şi peşte, potrivit Nielsen.

"Aproximativ 90% din românii chestionaţi pentru acest studiu declară că sunt de acord sau puternic de acord cu următoarele afirmaţii: Prefer să gătesc acasă, astfel încât ştiu ce pun în mâncare, O hidratare sănătoasă face parte din modul meu de viaţă, Mâncărurile naturale şi organice sunt mai scumpe şi Sunt ceea ce mănânc",
se arată în studiul Global Health & Wellness al Nielsen.

Jumătate din românii chestionaţi declară că sunt dispuşi să plătească un preţ mai mare pentru produsele ce au caracteristici 100% naturale şi nu conţin organisme modificate genetic, semnificativ mai mult faţă de media europeană, în ambele cazuri.

Astfel, procentul românilor care declară că lipsa organismelor modificate genetic din alimente este importantă pentru ei este semnificativ mai mare decât media europeană (60% vs. 47%), situaţie replicată şi în cazul culorilor artificiale şi a unui aspect general natural al produselor.
Pe lângă atributele ce ţin de cât de natural este produsul, românii declară ca fiind foarte importante pentru ei şi conţinutul scăzut de zahăr (sau lipsa totală a acestuia), precum şi conţinutul ridicat de fibre, ambele atribute plasându-se peste media europeană.

De altfel, românii plănuiesc să cumpere în următoarele şase luni mai multe fructe şi legume, apă, seminţe, iaurt şi produse din peste, semnificativ mai mult decât media europeană.

Totodată, percepţia românilor despre propria greutate este puţin peste media europeană în cazul celor care consideră că sunt supraponderali şi, în prezent, jumătate din cei chestionaţi susţin că încearcă să slăbească prin diverse metode.

La nivel global, aproape jumătate (49%) dintre repondenţii studiului Nielsen se consideră supraponderali, 50% încearcă în mod activ să piardă din greutate, iar 88% sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse alimentare cu proprietăţi sănătoase, într-o anumită măsură.

Potrivit studiului Global Burden of Disease din 2013, citat de Nielsen, 2,1 miliarde de oameni (aproape 30% din populaţia globală) sunt supraponderale sau obeze, iar 62% din cele 671 de milioane de persoane obeze trăiesc în ţările dezvoltate.

"Criză obezităţii şi dorinţa consumatorilor de a deveni mai sănătoşi ar putea fi factori de creştere pentru producătorii care îşi adaptează mai bine ofertele la nevoile şi dorinţele consumatorilor pentru produse alimentare mai sănătoase. Aproximativ 75% dintre respondenţii la nivel global consideră că «sunt ceea ce mănâncă», iar aproape 80% consumă în mod activ produse alimentare care ajută la prevenirea unor probleme de sănătate şi afecţiuni medicale, precum obezitate, diabet, colesterol ridicat şi hipertensiune", arată Nielsen.

În timp ce consumatorii ar putea dori cu adevărat să ia decizii mai sănătoase, intenţiile şi comportamentele reale nu sunt întotdeauna aliniate. La nivel global, vânzările înregistrate în ambele categorii, de sănătate şi de răsfăţ, au crescut între 2012 şi 2014, dar categoriile sănătoase le-au depăşit pe cele de răsfăţ (+5%, respectiv +2%), arată Nielsen.

În aceeaşi perioadă, vânzările în categoriile semi-sănătoase au scăzut cu 1%. Categoriile sănătoase includ shake-uri pe baza de lactate, fructe, băuturi pentru sportivi, ceaiuri, legume, apă şi iaurt. Categoriile de răsfăţ includ băuturi răcoritoare carbogazoase, chips-uri şi ciocolată. Categoriile semi-sănătoase includ pâine, brânză, cereale, batoane granola, suc, floricele de porumb şi covrigei.

Vânzările produselor cu etichete precum "natural" sau "organic" au crescut cu 24%, respectiv 28%, pe parcursul celor doi ani. De asemenea, în acord cu interestul manifestat faţă de produse mai pure/naturale, vânzările de produse îndulcite în mod artificial, de tip "diet/light", au scăzut cu 12%, în timp ce produsele îndulcite în mod natural cu ştevie au crescut cu 186%.

Vânzările de produse cu un conţinut de ingrediente sănătoase sunt, de asemenea, în creştere în rândul tuturor categoriilor. Produsele ce fac referiri la conţinutul de sare (nivel scăzut sau redus de sodiu) şi adăugarea de fructe la produse au crescut, ambele, cu 7% pe parcursul ultimilor doi ani, în timp ce produsele ce declara un conţinut redus de grăsimi sau lispa lor, au crescut cu 4%.

La nivel global, 40% dintre respondenţii la nivel global au declarat că planifică să cumpere mai multe fructe (41%) şi legume (39%) în următoarele şase luni. În plus, un sfert planifică să cumpere mai mult peşte şi mai multe fructe de mare (25%), iaurt (24%) şi apă (23%), iar o cincime planifică să cumpere mai multe nuci şi seminţe (22%), cereale (20%), sucuri necarbonatate (20%), carne roşie şi carne de pasăre (18%).

În timp ce respondenţii intenţionează să mănânce mai sănătos în următoarele şase luni, toată lumea are nevoie să se răsfeţe uneori. Cel mai mare procentaj dintre respondeţi se aşteaptă să cumpere aproximativ aceeaşi cantitate din aproape toate categoriile, inclusiv produse de răsfăţ, precum fursecuri şi prăjituri (47%), îngheţată şi produse congelate (44%) şi chips-uri din cartof/gustări sărate (38%).

Studiul Nielsen Global Health & Wellness a adunat 30.000 de respondenţi din mediul online 60 de ţări, cu scopul de a identifica modul în care consumatorii se simt cu privire la imaginea corpului lor şi la paşii pe care îi fac pentru a deveni mai sănătoşi.

Sursa: Mediafax



Citește și:
Sulfiţii din alimente şi băuturi, un pericol pentru creier şi stomac!
Un român bea, în medie, doar 32 ml de lapte zilnic!
GANDUL.RO: Medicii chinezi au rămas perplecși: Coronavirusul...
EVZ.RO: Actrița Andreea Perju a ajuns de urgență la spital....
CAPITAL.RO: Alertă! Închisoarea de la 5 la 10 ani pentru românii...
Exclusiv Online - 17.02.2015
Gemeni Gemeni 22 mai - 21 iunie

Cineva va interveni în planurile dumneavoastră şi acest lucru vă va enerva, dar nu este cazul să vă manifestaţi supărarea. Încercaţi să discutaţi nemulţumirile dumneavoastră cu persoana...citește mai departe

×

 
×

CALCULATOR NUTRIŢIONAL
Află câte calorii conţine masa ta de astăzi!

Caută în lista de alimente »
Gandul.ro
Medicii chinezi au rămas perplecși: Coronavirusul poate fi transmis și așa Medicii chinezi au rămas perplecși: Coronavirusul...
O prostituată româncă primește 20.000...
Dezvăluiri incredibile! Cine este mama...
ApropoTv.ro
Explozia TikTok Explozia TikTok
Există vreo modalitate sigură de socializare...
Marilyn Monroe cântând “Happy Birthday,...
Go4it.ro
Locuia cu un angajat de la poliție. Recent, tânăra a descoperit ceva șocant în casă Locuia cu un angajat de la poliție. Recent,...
A mers la lift după carantină și a rămas...
A stat mult cu căștile în urechi și...
ProMotor.ro
TOP 15 mașini de care să FUGI. Adevărate pericole financiare după doar 2 ani de la achiziție TOP 15 mașini de care să FUGI. Adevărate...
31 de maşini lăsate PE BUTUCI în doar...
Atenţie şoferi. Ce se întâmplă dacă...
Descopera.ro
DOVEDIT științific! Metoda SIMPLĂ care te ajută să pierzi grăsimea de pe burtă DOVEDIT științific! Metoda SIMPLĂ care...
Stârneşte multe CONTROVERSE dar este pe...
VIDEO. Americanii au testat un TUN LASER,...
ULTIMA ORĂ
Locuia cu un angajat de la poliție. Recent, tânăra a descoperit ceva șocant în casă

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul SC TITLURI QUALITY S.R.L .