O femeie din Canada a intrat în Cartea Recordurilor. A stat în planşă mai mult de 4 ore

O femeie din Canada a intrat în Cartea Recordurilor după ce a stat în poziţie planşă mai mult de 4 ore.
12.02.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
O femeie din Canada a intrat în Cartea Recordurilor. A stat în planşă mai mult de 4 ore
FOTO: profimediaimages.ro / O femeie din Canada a intrat în Cartea Recordurilor. A stat în planşă mai mult de 4 ore

Patru minute de stat în planşă pare extrem de greu pentr mulţi dintre noi, dar o profesoară de yoga din Canada a reuşit performanţa de a rezista mai mult decât ne-am fi imaginat vreodată. Este vorba de Dana Glowacka, atleta care a intrat în Cartea Recordurilor pentru patru ore, 19 minute şi 55 de secunde de stat în planşă, fiind cel mai nou record la categoria feminină ”Cel mai mult timp în poziţia abdominală planşă”.

Nu îi cunoaştem vârsta cu exactitate, dar potrivit Celebpie se pare că profesoara de yoga se încadrează în categoria 25-30 de ani. Dana Glowacka a reuşit să bată recordul Mariei Kalimera, femeia care în 2015 a intrat în cartea recordurilor pentru timpul obţinut: trei ore, 31 de minute.

Potrivit site-ului oficial Guinness World Records, fiul profesoarei de yoga a descoperit recordul şi i-a spus mamei sale că ar putea face asta. În acel moment, Dana Glowacka a început să se antreneze intens alături de George Hood, cel care în 2014 a deţinut titlul pentru cea mai îndelungată planşă abdominală.

Cât de sigură este poziţia planşă?

”Planşa este sigură pentru corp câtă vreme acesta este aliniat corespunzător şi muşchii sunt folosiţi eficient”, a spus Koya Webb, coach, personal trainer şi autor al cărţii ”Let Your Fears Make You Fierce”, pentru Health.

Mai exact, o poziţie corespunzătoare înseamnă capul şi şoldurile aduse la acelaşi nivel sau mai sus de umeri. Dacă vrei să ajungi la nivelul lui Glowacka, este foarte important să ai un program de antrenament progresiv, care să înceapă cu un timp scurt şi să lucrezi constant pentru a creşte timpul de planşă la o oră. Ai fi surprins, dar corpul se adaptează atât de uşor atunci când antrenamentul este unul corespunzător. Bineînţeles, dacă nu faci planşa corespunzător, rişti să te confrunţi cu probleme, ca în situaţia oricărui alt exerciţiu.

”Dacă simţi durere la nivelul gâtului sau spatelui în timp ce faci planşă, acest lucru poate indica o sensibilitate la nivelul coloanei”, explică Webb.

Chiar dacă reuşeşti să stai în planşă 30 de secunde, 30 de minute sau să ajungi la acelaţi record ca Dana Glowacka, acest exerciţiu te ajută să-ţi îmbunătăţeşti echilibrul şi coordonarea, dar şi să-ţi lucrezi spatele, pieptul, umerii şi abdomenul.