Mihaela Bilic: „Nu transformaţi mişcarea într-un instrument de tortură!”

Sportul ne ajută să avem o formă de invidiat, dar câţi reuşim să facem mişcare în fiecare zi, aşa cum ne recomandă medicii? Prea puţini, arată statisticile. Mulţi acuză lipsa de timp, în vreme ce alţii susţin că nu au suficientă motivaţie să facă sport în fiecare zi. O altă cauză este identificată de doctorul Mihaela Bilic, medic nutriţionist.
Mihaela Bilic: „Nu transformaţi mişcarea într-un instrument de tortură!”

Sportul ne ajută să avem o formă de invidiat, dar câţi reuşim să facem mişcare în fiecare zi, aşa cum ne recomandă medicii? Prea puţini, arată statisticile. 

Aproape jumătate dintre români nu fac niciodată sport, faţă de 39% dintre cetăţenii europeni şi doar 8  din 100 de conaţionali practică exerciţii fizice în mod regulat, după cum arată eurobarometrul „Sport şi activitate fizică”.


Care poate fi cauza? Ei bine, mulţi acuză lipsa de timp, în vreme ce alţii susţin că nu au suficientă motivaţie să facă sport în fiecare zi. O altă cauză este identificată de doctorul Mihaela Bilic, medic nutriţionist. 

„Mişcarea nu slăbeşte, ne reconstruieşte. Nu sunt o sportivă, nu-mi place să fac sport. Cel puţin nu sportul care presupune tras de tine (şi de fiare), transpiraţie, efort, epuizare. Urăsc emisiunile pe stil american în care nişte antrenori în superformă „biciuiesc” un amărât supraponderal până scot untul din el, pe sistemul no pain-no gain”, scrie medicul pe pagina de Facebook.

„Îmi pare rău că se induce acest raţionament conform căruia kilogramele în plus înseamnă lene, indolenţă, sedentarism şi că e suficient să-ţi mişti fundul ca să slăbeşti. Slăbitul nu îl facem cu sport, ci cu furculiţa… sau mai bine zis cu lipsa ei. Slăbitul înseamnă mâncare puţină, mişcarea e un fel de bonus. A integra activitatea fizică în viaţa noastră trebuie să aibă ca obiectiv starea de bine, echilibrul, normalitatea, nu slăbitul. Iar activitate fizică înseamnă orice formă de mişcare care îţi place, ţi se potriveşte, te relaxează, te face să râzi sau măcar îţi descreţeşte fruntea. Pentru că doar în acest context avem şansa să facem din mişcare un obicei, un stil de viaţă, o bucurie”, adaugă ea.

Mişcarea nu este o armă împotriva kilogramelor în plus!

Nu transformaţi mişcarea într-un instrument de tortură şi într-o armă împotriva kilogramelor în plus, ne sfătuieşte dr. Mihaela Bilic. Pentru că o veţi urî şi veţi eşua.

Activitatea fizică ţine corpul în funcţiune, împiedică atrofierea muşchilor (inerentă atunci când slăbim), îndreaptă postura şi îmbunătăţeşte atitudinea. În loc să ne mutăm atenţia pe cântar, mai bine am învăţa sa stăm drepţi, pentru că nimic nu e mai trist decât nişte umeri căzuţi şi un spate gârbovit. Ţinuta contează mai mult decât greutatea, iar a fi in formă înseamnă mai mult decât un număr de kilograme.

„Fără mişcare suntem bătrâni, iar fără ţinută suntem învinşi, resemnaţi. Găsiţi-vă forma de mişcare care vă face bine, îndreptaţi spatele, ridicaţi ochii din pământ şi lăsaţi-vă corpul să se mişte, pentru asta a fost făcut”, conchide medicul.