Jogging uşor pentru longevitate şi exerciţii cardio pentru memorie

Un nou studiu vine să demonstreze că varianta ideală de jogging este cea în reprize mai scurte.
Jogging uşor pentru longevitate şi exerciţii cardio pentru memorie

Un nou studiu vine să demonstreze că varianta ideală de jogging este cea în reprize mai scurte.

Cercetarea, care a urmărit ore întregi de jogging, frecvenţa şi percepţia individuală cu privire la ritm a identificat că, pe o perioadă de 12 ani, sportivii cu un ritm accelerat aveau şanse la fel de mari să moară ca şi oamenii sedentari care nu au făcut deloc jogging de-a lungul vieţii, pe când alergătorii care au ales reprize mai scurte şi mai puţin intense de sport prezentau cea mai mică rată a mortalităţii.

Nu doar practica ci şi privitul sporturilor te face mai fericit

Potrivit celor de la Happify, o companie care studiază fericirea şi o aduce întregii populaţii, sportul ne face fericiţi, atât când îl practicăm cât şi atunci când îl privim.

Studiile au demonstrat că cei ce se intitulează fani ai sportului tind să aibă o rată mai scăzută a apariţiei depresiilor, să fie mai puţin stresaţi şi să fie mai mulţumiţi de propria persoană, comparativ cu cei ce nu sunt fanii niciunui sport.

De asemenea, fanii echipelor locale par să fie mai fericiţi decât cei ai echipelor naţionale.

Exerciţiile cardio îmbunătăţesc memoria vârstnicilor

Adulţii aflaţi la vârsta a treia cu o sănătate mai bună a plămânilor şi a inimii au memoria şi capacităţile cognitive mai bune.

Un studiu apărut in Journal of Gerontology a analizat relaţia dintre exerciţiile cardio, memorie şi cogniţie la persoanele în vârstă. Cercetătorii au demonstrat că exerciţiile cardio nu îmbunătăţesc doar funcţia de execuţie (rezolvarea problemelor, planificare şi organizare) ci şi memoria pe termen lung.