Mancati corect cu bani putini!

55% glucide, 30% grasimi si 15% proteine. Aceasta e compozitia ideala a meselor dintr-o singura zi. Va aratam cum puteti sa respectati aceste proportii cu cele mai sanatoase alimente, dar si cu cele mai ieftine.
Autor: Andreea Groza
Mancati corect cu bani putini!
Mancati corect cu bani putini!

55% glucide, 30% grasimi si 15% proteine. Aceasta e compozitia ideala a meselor dintr-o singura zi. Va aratam mai jos cum puteti sa respectati aceste proportii cu cele mai sanatoase alimente, dar si cu cele mai ieftine.

Azi vreau sa mananc sanatos, dar nu am foarte multi bani si, in plus, sunt toata ziua pe drumuri! V-ati confruntat vreodata cu aceasta situatie? Indiferent de raspuns, recomandarea tuturor nutritionistilor este sa va incepeti ziua cu un mic dejun bun. Puteti opta pentru un ou fiert cu legume proaspete si o felie de paine de secara plus o cafea fara zahar.

Inseamna 150 de kilocalorii si costa 2,5 lei. Dar cei mai multi oameni prefera gustul dulce dimineata. Care e solutia ideala in acest caz? Un ceai si 2-3 felii de paine integrala, 10 grame de unt cu 82% grasime si miere naturala. Cele 10 grame de unt va furnizeaza mare parte din grasimile saturate de care aveti nevoie o zi intreaga.

Este vorba de o grasime de calitate superioara si nu de depozit (asa cum se intampla cu grasimea din carne care e plina de toxine). Insumeaza 300 de kilocalorii si costa tot 2,5 lei. Peste 2 ore, mancati un fruct dulce. O para din piata costa in jur de 0,5 lei si va aduce toate vitaminele si mineralele de care aveti nevoie in prima parte a zilei.

Acum sunt indicate si 6-7 migdale crude sau fistic crud sau nuci. Acestea va furnizeaza necesarul de grasimi nesaturate. Costa 1,5 lei. Pranzul comandat la firmele de catering sau la orice bufet va costa intre 10 si 20 de lei. Nu stiti ce ingrediente consumati, nu stiti cum au fost preparate.

Un efort minim de dimineata, inainte de a pleca la serviciu va scuteste si de calorii in plus si de ingrediente ascunse. Ideal ar fi sa pregatiti o bucata de carne la gratar pe care sa o puneti intre 2 felii mari de ardei gras. Ar insemna in jur de 350 de calorii si ar costa 7 lei.

Carnea se combina doar cu legumele, nu si cu painea. Deci acesta e modelul corect de sendvis. Daca va grabiti in fiecare dimineata, iata care ar fi optiunile. Prima varianta este pestele sarat pus intre 2 felii mari de ardei.
Pentru dupa-amiaza, va puteti baza pe o felie de branza intre 2 frunze mari de salata, cu ardei, rosii, frunze de telina si radacina de telina (telina are fibre mari care inlatura senzatia de foame). Ambele combinatii nu depasesc 5 lei si nici 250 de kilocalorii si va asigura atat un pranz, cat si o gustare la ora 17. Apoi, asteptati o ora si consumati iar un fruct de sezon, de preferita mar sau para.

Pe tot parcursul zilei, daca va e foame, pastrati in geanta fructe uscate, migdale, nuci sau alune crude. Le puteti cosuma in cantitati mici, doar 4-5 bucati o data.

Seara veti avea nevoie doar de un iaurt, daca toata ziua v-ati mentinut glicemia in limite normale datorita meniurilor descrise anterior. Acestea nu costa mai mult de 13 lei pe zi si va aduc toti nutrientii esentiali. Si nici nu suferiti de foame.

Citeste si: Cum arata viitorul alimentar al omenirii

 

Despre antioxidanţii din natură
Despre antioxidanţii din natură