United Colors of Healthy Food

Efectele extraordinare ale cromoterapiei sunt cunoscute si aplicate de peste 6.000 de ani. Unele dintre cele mai reusite aplicatii ale cromoterapiei se gasesc in dietoterapie si alimentatie. Dupa o zi obositoare la serviciu, o salata multicolora de fructe
United Colors of Healthy Food
United Colors of Healthy Food

Prunele (89 calorii/suta de grame)
Este ideal sa fie consumate in cure de maximum 2-3 saptamani, pe stomacul gol, cu 30 de minute inaintea meselor principale. Sunt foarte bogate in vitamina A si in potasiu, un oligoelement indispensabil pentru refacerea dupa efort. Au efecte foarte bune in cazuri de hipertensiune, reumatism, anemii, constipatii, guta, surmenaj, dischinezie biliara, hipertensiune.

Coacazele (22 calorii/suta de grame)
Pe langa gustul lor dulce acrisor-astringent, coacazele sunt practic o mina de vitamine si minerale. In plus, sunt foarte eficiente in combaterea racelii si gripei datorita efectului sudorific. Se pot consuma fara grija in orice cantitate. Sunt antireumatismale, antiartritice, depurative, diuretice, lupta contra afectiunilor hepatice si contin de patru ori mai multa vitamina C decat lamaile!

Murele (28 calorii/suta de grame)
La fel ca rudele lor coacazele, murele pot fi consumate fara nici o restrictie. Ajuta in special studentii in perioadele de sesiune, precum si persoanele cu dificultati de concentrare si memorie. Lupta eficient contra guturaiului, tulburarilor menstruale, infectiilor urinare, constipatiilor, diareei, avitaminozelor si bolilor de gat.

Kiwi (43 calorii/suta de grame)
Ar trebui consumat zilnic de catre toate femeile care isi doresc sa ramana tinere pentru faptul ca stimuleaza producerea de colagen indispensabil tineretii si sanatatii pielii. Este recomandat in cazuri de hipertensiune si are o mare cantitate de flavonoizi si antioxidanti.

Pepenele rosu (25 calorii/suta de grame)
Este cel mai important diuretic natural din salata de fructe. Cand el este pe masa, pericolul deshidratarii nu mai exista! Excelenta sursa de vitamine A si B, potasiu si magneziu, precum si de lycopen, un antioxidant carotenoid de exceptie. Dieta cu pepene este obligatorie pentru protectia rinichilor si a pielii. Lupta contra acneei, calculilor biliari si renali, reumatismului. Contraindicat insa celor suferinzi de hipertensiune arteriala.

Zmeura (32 calorii/suta de grame)
Aceste fructe de sezon sunt practic niste mici comori rosii. Nu trebuie ratate, nu numai datorita gustului delicios si aromei unice. Ele sunt adevarate depozite de minerale si vitamine. Remediu de exceptie pentru sistemul respirator, pancreas, arsuri gastrice, diabet, obezitate, cistita. Zmeura contine cantitati importante de antioxidanti polifenoli, ideali in protectia cardiovasculara. Xylitolul, cel mai sanatos zahar natural, se extrage tot din parfumata zmeura.

Capsunile (26 calorii/suta de grame)
Sunt ideale in curele de slabit pentru ca sunt sarace in calorii, dar asigura din plin vitaminele A, C, fibre alimentare usor asimilabile si zaharuri benefice. Sunt hipoglicemiante, adica scad nivelul zaharurilor in exces din sange. De nelipsit in cazuri de anemii, demineralizari, dermatite, boli ale sistemului nervos, accidente coronare.

Avocado (165 calorii/suta de grame)
Contine cele mai multe calorii dintre toate fructele exotice, fiind intrecut doar de nuca de cocos. Prin urmare, daca nu esti o persoana activa, este recomandat consumul unui singur fruct pe zi. Are cu aproape 60% mai mult potasiu decat bananele si este campionul vitaminei B. Protejeaza foarte bine arterele de actiunea radicalilor liberi.

Mango (63 calorii/suta de grame)
In India, era consumat de mii de ani fiind considerat pe buna dreptate cel mai afrodisiac fruct. Numele de „Fructul Placerii” nu a fost dat degeaba, mango stimuleaza libidoul, tonifica musculatura si regularizeaza activitatea cardiaca. Este un minunat stimulent digestiv, remineralizant si racoritor. Sunt consemnate nenumarate cazuri in care curele cu acest fruct au ajutat efectiv multe cupluri confruntate cu disfunctii sexuale.

 

Mihai Morar si Daniel Buzdugan
Mihai Morar si Daniel Buzdugan
Recomandări:
Plan alimentar: cum slăbim
Plan alimentar: cum slăbim
Anemie: alimente indicate
Anemie: alimente indicate