Tasty, Chinese Food

Mancarea chinezeasca a devenit o obisnuinta si pe la noi. Oferta este variata si adaptata gusturilor si ingredientelor de pe piata romaneasca. Si sa recunoastem, ne este la indemana, este livrata in maximum 45 de minute (birou, acasa), iar unele delicat
Tasty, Chinese Food
Tasty, Chinese Food

Din cauza abundentei orezului, sosurilor dulcege si a combinatiilor numeroase, multi considera ca mancarea chinezeasca ingrasa. Este adevarat, dar nu pe chinezi! Ci pe europeni sau alti necunoscatori, care nu stiu combinatiile ideale. Ca de obicei, Orientul are misterele lui, in fata carora noi, ignorantii, ne pacalim… Ar mai fi un secret: ritualul betisoarelor – limiteaza cantitatile ingerate, imbie la combinatii si te determina sa mananci mult mai atent. Pe de alta parte, orezul chinezesc adevarat nu ingrasa! Este orez de tip integral. In aceste conditii, chinezul isi poate permite sa-l amestece cu ou, fructe de mare, legume calite etc. Astfel asiaticul prepara o portie completa de mancare sanatoasa, satioasa, care contine in jur de 350 de calorii.

Alimente permise
Specialistii recomanda orezul brun, cat mai simplu. In loc de orez sau faimoasele noodles (paste chinezesti), poti opta pentru variantele de vegetale, care merg mai bine si din punct de vedere nutritional in combinatie cu carnea, fie ea de pui, vita, porc, peste sau fructe de mare. Cat despre fructele de mare, nutritionistii chinezi spun ca este bine sa le consumam pentru aportul important de siliciu si fosfor. Atentie! Au un mare potential alergen. Periculos pentru silueta este si sosul de soia! Cauta varianta „light”.

Bunatati, dar caloriile?…
Este adevarat ca, daca orezul este amestecat si cu o portie de noodles, pachetele de primavara, pui cu sos de lamaie si inca o portie de carne de porc cu sos dulce-acrisor, toata povestea se ridica la aproape 1.000 de calorii. Acest lucru inseamna 70 % din necesarul unei femei tinere. Insa, daca inlocuim porcul cu o bucata mai slaba de „vita cinci arome”, de exemplu si, de asemenea, pachetelele de primavara cu legume calite, reducem o portie „pe saturate” la numai 550 de calorii, ceea ce este mult mai rezonabil pentru o cina. Una dintre cele mai calorice bunatati chinezesti este faimoasa rata Peking. O simpla portie ajunge la 650 de calorii, ca sa nu mai zic ca servirea traditionala se face in clatita, unsa cu sos dulce si gros de prune, alaturi de crochete minuscule de castravete, delicatesa care ajunge astfel la 1.000 calorii. Fereste-te de fainoasele chinezesti! Daca tii la silueta, alege carnea de pui in alta varianta decat  „pui Shanghai”, vestitele bucatele pane, date prin susan, care ajung la 400, 500 calorii/portie de 4 bucati. Iar daca la acestea adaugam orezul, sosul de soia si o garnitura de legume, ajungem imediat la mia de calorii! „Puiul cu cinci arome”, de exemplu, are mai putin de 250 de calorii/bol si reprezinta o alternativa foarte gustoasa.

Primavara se da verde la sanatate!
Primavara se da verde la sanatate!